Wymagania edukacyjne z języka niemieckiego dla klasy 7

Podręcznik: DeutschtourFIT klasa 7

 Rozdział

WYMAGANIA NA POSZCZEGÓLNE OCENY

dopuszczająca

dostateczna

dobra

bardzo dobra

celująca

Rozdział I:  Familien in Deutschland

•   zna odpowiednie formy powitania i pożegnania

•   przedstawia siebie

•   pyta o dane osobowe innych osób,

•   umie powiedzieć jakie ma hobby,

•   zna nazwy członków rodziny,

•   zna

internacjonalizmy,

•   zna nazwy zawodów,

•   zna liczebniki główne do 20,

•   zna odmianę czasowników

regularnych w liczbie pojedynczej i mnogiej,

•   zna odmianę czasownika sein w liczbie pojedynczej

•   zna  zaimki

dzierżawcze mein / meine, dein / deine w mianowniku,

•   zna odmianę czasownika mögen,

•   zna odpowiednie formy powitania i pożegnania

•   przedstawia siebie

•   pyta o dane osobowe innych osób,

•   opowiada o swoim hobby,

•   zna formy powitania typowe dla krajów niemieckiego obszaru

językowego,

•   zna nazwy członków rodziny, podaje stopień pokrewieństwa,

•   zna internacjonalizmy,

•   podaje wiek, zainteresowania i miejsce zamieszkania

wybranych członków rodziny,

•   zna nazwy zawodów,

•   zna i wymienia niemieckie marki samochodów,

•   zna liczebniki główne do 100,

•   zna odmianę czasowników regularnych w liczbie pojedynczej i mnogiej,

•   zna odmianę czasownika sein w liczbie pojedynczej oraz mnogiej,

•   zna rzeczowniki z rodzajnikiem określonym w mianowniku,

•   zna i stosuje zaimki

dzierżawcze mein / meine, dein /

deine w mianowniku,

•   zna odmianę czasownika

mögen,

•   zna i stosuje w wypowiedziach odpowiednie formy powitania i pożegnania

•   przedstawia siebie i inne osoby

•   pyta o dane osobowe innych osób,

•   opowiada o swoim hobby,

•   stosuje w wypowiedziach odpowiednie formy powitania typowe dla krajów niemieckiego obszaru językowego,

•   zna nazwy członków rodziny, podaje stopień pokrewieństwa,

•   zna i stosuje w wypowiedziach internacjonalizmy,

•   charakteryzuje wybranych członków rodziny, podając ich wiek, zainteresowania i miejsce zamieszkania,

•   opowiada o rodzinie znanego piłkarza na podstawie drzewa genealogicznego,

•   zna nazwy zawodów,

•   zna i wymienia niemieckie marki samochodów,

•   zna i stosuje w zdaniach liczebniki główne do 100,

•   zna i stosuje w zdaniach odmianę

czasowników regularnych w liczbie pojedynczej i mnogiej,

•   zna odmianę czasownika sein w liczbie pojedynczej oraz mnogiej,

•   zna rzeczowniki z rodzajnikiem określonym w mianowniku,

•   zna i stosuje w zdaniach zaimki

dzierżawcze mein / meine, dein / deine

w mianowniku,

•   zna i stosuje w zdaniach odmianę czasownika mögen,

•   tworzy zdania twierdzące i przeczące.

•   zna i stosuje w wypowiedziach odpowiednie formy powitania i pożegnania

•   przedstawia dokładnie siebie i inne osoby

•   pyta o dane osobowe innych osób,

•   opowiada o swoim hobby,

•   stosuje w wypowiedziach odpowiednie formy powitania typowe dla krajów niemieckiego obszaru językowego,

•   zna nazwy członków rodziny, podaje stopień pokrewieństwa,

•   zna i stosuje w wypowiedziach internacjonalizmy,

•   charakteryzuje wybranych członków rodziny, podając ich wiek, zainteresowania i miejsce zamieszkania,

•   opowiada o rodzinie znanego piłkarza na podstawie drzewa genealogicznego,

•   zna nazwy zawodów,

•   zna i wymienia niemieckie marki samochodów,

•   stosuje w wypowiedziach formę grzecznościową,

•   zna i stosuje w zdaniach liczebniki główne do 100,

•   zna i stosuje w zdaniach odmianę

czasowników regularnych w liczbie pojedynczej i mnogiej,

•   zna odmianę czasownika sein w liczbie pojedynczej oraz mnogiej i stosuje odpowiednie formy czasownika w zdaniach,

•   zna i stosuje w zdaniach rzeczowniki z rodzajnikiem określonym w mianowniku,

•     zna i stosuje w zdaniach zaimki dzierżawcze mein / meine, dein / deine w mianowniku,

•     zna i stosuje w zdaniach odmianę czasownika mögen,

•     tworzy pytania rozstrzygające oraz zdania twierdzące i przeczące.

•   spełnienie wszystkich kryteriów na ocenę bardzo

dobrą

- uczeń bezbłędnie stosuje struktury gramatyczne zawarte w programie nauczania oraz wykraczające poza program,

-tworzy bezbłędne wypowiedzi ustne i pisemne, zawierające bogate słownictwo,

-rozumie polecenia formułowane w jęz. niemieckim i bezbłędnie na nie reaguje,

Rozdział II:   Deutsche Schule

 

•   nazywa pomieszczenia szkolne, przedmioty i przybory szkolne,

•   zna dni tygodnia,

•   zna nazwy kół zainteresowań,

•   zna nazwy pozytywnych i negatywnych cech charakteru,

•   zna przymiotniki określające wygląd zewnętrzny

człowieka,

•   wymienia

przykładowe imprezy szkolne,

•   zna odmianę czasownika haben w liczbie pojedynczej,

•   zna odmianę czasownika finden w liczbie pojedynczej i mnogiej,

•   zna zasady odmiany przeczenia kein / keine, rodzajników nieokreślonych

oraz określonych w mianowniku

•   zna zaimki dzierżawcze

•   nazywa pomieszczenia szkolne,

•   nazywa przedmioty i przybory szkolne,

•   zna i stosuje w wypowiedziach nazwy dni tygodnia,

•   umie wyrazić swoje zdanie na temat przedmiotów szkolnych

•   wymienia przybory szkolne, które ma w teczce, oraz te, których nie ma,

•   zna nazwy kół zainteresowań,

•   opowiada o planie lekcji,

•   zna nazwy pozytywnych i negatywnych cech charakteru,

•   zna przymiotniki określające wygląd zewnętrzny człowieka,

•   wymienia przykładowe imprezy szkolne oraz opowiada o nich,

•   zna zasady tworzenia

rzeczowników złożonych,

•   stosuje w zdaniach odpowiednie formy czasownika haben w liczbie pojedynczej i mnogiej,

•   stosuje w zdaniach odpowiednie formy czasownika finden w liczbie pojedynczej i mnogiej,

•   zna zasady odmiany przeczenia kein / keine, rodzajników nieokreślonych

oraz określonych w mianowniku

•   zna zaimki dzierżawcze oraz zasady ich odmiany w mianowniku.

•   nazywa pomieszczenia szkolne i opowiada o czynnościach w nich wykonywanych,

•   nazywa przedmioty i przybory szkolne,

•   zna i stosuje w wypowiedziach nazwy dni tygodnia,

•   umie wyrazić swoje zdanie na temat przedmiotów szkolnych oraz kolegów

/ koleżanek ze szkoły

•   wymienia przybory szkolne, które ma w teczce, oraz te, których nie ma,

•   zna nazwy kół zainteresowań,

•   opowiada o planie lekcji,

•   zna nazwy pozytywnych i negatywnych cech charakteru,

•   zna przymiotniki określające wygląd zewnętrzny człowieka,

•   opisuje wygląd oraz charakter kolegów /koleżanek,

•   porównuje polski oraz niemiecki system oceniania,

•   wymienia przykładowe imprezy szkolne oraz opowiada o nich,

•   zna zasady tworzenia rzeczowników złożonych,

•   stosuje w zdaniach odpowiednie formy czasownika haben w liczbie pojedynczej i mnogiej,

•   stosuje w zdaniach odpowiednie formy czasownika finden w liczbie pojedynczej i mnogiej,

•   zna zasady odmiany przeczenia kein

/ keine, rodzajników nieokreślonych

oraz określonych w mianowniku oraz bierniku i stosuje je w zdaniach

•   zna zaimki dzierżawcze oraz zasady ich odmiany w mianowniku i bierniku.

•   nazywa pomieszczenia szkolne i opowiada o czynnościach w nich wykonywanych,

•   opowiada o szkole na łódce w Bangladeszu,

•   nazywa przedmioty i przybory szkolne,

•   zna i stosuje w wypowiedziach nazwy dni tygodnia,

•   umie wyrazić swoje zdanie na temat przedmiotów szkolnych oraz kolegów /

koleżanek ze szkoły oraz uzasadnia swoje stanowisko,

•   wymienia przybory szkolne, które ma w teczce, oraz te, których nie ma,

•   zna nazwy kół zainteresowań,

•   opowiada o planie lekcji i szkole innych osób,

•   zna nazwy pozytywnych i negatywnych cech charakteru,

•   zna przymiotniki określające wygląd zewnętrzny człowieka,

•   opisuje wygląd oraz charakter kolegów

/koleżanek,

•   wyraża opinie o kolegach /koleżankach ze swojej szkoły,

•   opisuje teczkę szkolną innej osoby oraz swoją,

•   porównuje polski oraz niemiecki system oceniania,

•   wymienia przykładowe imprezy szkolne oraz opowiada o nich,

•   zna zasady tworzenia rzeczowników złożonych,

•   stosuje w zdaniach odpowiednie formy

czasownika haben w liczbie pojedynczej i mnogiej

•   stosuje w zdaniach odpowiednie formyczasownika finden w liczbie pojedynczej i mnogiej,

•   zna zasady odmiany przeczenia kein / keine, rodzajników nieokreślonych oraz określonych w mianowniku oraz bierniku i stosuje je w zdaniach

•   zna zaimki dzierżawcze oraz zasady ich odmiany w mianowniku oraz bierniku i stosuje je w zdaniach

•   spełnienie wszystkich kryteriów na ocenę bardzo

dobrą

- uczeń bezbłędnie stosuje struktury gramatyczne zawarte w programie nauczania oraz wykraczające poza program,

-tworzy bezbłędne wypowiedzi ustne i pisemne, zawierające bogate słownictwo,

-rozumie polecenia formułowane w jęz. niemieckim i bezbłędnie na nie reaguje,

Rozdział III:          Alltag in Deutschland

•   nazywa pory dnia,

•   wymienia czynności dnia powszedniego,

•   zna zasady

określania czasu zegarowego,

•   nazywa kontynenty i wybrane państwa,

•   umie powiedzieć, co robi w wolnym czasie swoim,

•   nazywa wybrane miejsca w mieście,

•   pyta o samopoczucie,

•   udziela informacji o swoim samopoczuciu,

•   wymienia czasowniki

rozdzielnie złożone

•   zna zasady odmiany

czasowników nieregularnych

•   nazywa pory dnia,

•   wymienia czynności dnia powszedniego i opowiada o swoim rozkładzie dnia,

•   zna zasady określania czasu zegarowego oraz podaje czas zegarowy,

•   nazywa kontynenty i wybrane państwa,

•   opisuje zdjęcie na podstawie pytań,

•   krótko opowiada o swoim czasie wolnym,

•   nazywa wybrane miejsca w mieście,

•   pyta o samopoczucie,

•   udziela informacji o swoim samopoczuciu,

•   proponuje koledze/koleżance wyjście do wybranego miejsca w mieście,

•   odrzuca lub przyjmuje propozycje wspólnego wyjścia,

•   wymienia czasowniki rozdzielnie złożone

•   zna zasady odmiany

czasowników nieregularnych

•   nazywa pory dnia,

•   wymienia czynności dnia powszedniego i opowiada o

rozkładzie dnia swoim oraz innych osób,

•   zna zasady określania czasu zegarowego oraz podaje czas zegarowy oficjalnie i potocznie,

•   stosuje w rozmowach słowa grzecznościowe,

•   nazywa kontynenty i wybrane państwa,

•   opisuje zdjęcie na podstawie pytań,

•   krótko opowiada o swoim czasie wolnym oraz innych osób,

•   nazywa wybrane miejsca w mieście,

•   pyta o samopoczucie,

•   udziela informacji o swoim samopoczuciu,

•   proponuje koledze/koleżance wyjście do wybranego miejsca w mieście,

•   odrzuca lub przyjmuje propozycje wspólnego wyjścia,

•   wymienia czasowniki rozdzielnie złożone

•   zna zasady odmiany czasowników nieregularnych

•   nazywa pory dnia,

•   wymienia czynności dnia powszedniego i opowiada o rozkładzie dnia swoim oraz innych osób,

•   zna zasady określania czasu zegarowego oraz podaje czas zegarowy oficjalnie i potocznie,

•   stosuje w rozmowach słowa grzecznościowe,

•   nazywa kontynenty i wybrane państwa,

•   opisuje zdjęcie na podstawie pytań,

•   krótko opowiada o swoim czasie wolnym oraz innych osób,

•   nazywa wybrane miejsca w mieście,

•   pyta o samopoczucie,

•   udziela informacji o swoim samopoczuciu,

•   proponuje koledze/koleżance wyjście do wybranego miejsca w mieście,

•   odrzuca lub przyjmuje propozycje wspólnego wyjścia,

•   nazywa atrakcje turystyczne Berlina oraz wyraża o nich opinię,

•   wymienia czasowniki rozdzielnie złożone i tworzy z nimi zdania,

•   zna zasady odmiany czasowników nieregularnych i tworzy z nimi zdania,

•   określa przemieszczenie (się).

•   spełnienie wszystkich kryteriów na ocenę bardzo

dobrą

- uczeń bezbłędnie stosuje struktury gramatyczne zawarte w programie nauczania oraz wykraczające poza program,

-tworzy bezbłędne wypowiedzi ustne i pisemne, zawierające bogate słownictwo,

-rozumie polecenia formułowane w jęz. niemieckim i bezbłędnie na nie reaguje,

Rozdział IV:       Essen in Deutschland

•   nazywa artykuły spożywcze,

•   wyraża opinię na temat posiłków,

•   zamawia jedzenie i picie w restauracji,

•   nazywa wybrane lokale gastronomiczne,

•   rozumie porady udzielane innym osobom,

•   zna wyrażenia

związane z robieniem zakupów,

•   zna zasady odmiany formy möchte… oraz czasownika nehmen,

•   zna zasady tworzenia trybu rozkazującego,

•   wymienia czasowniki zwrotne,

•   zna formy zaimków zwrotnych.

•   nazywa artykuły spożywcze,

•   opowiada, co się jada i pija na śniadanie oraz na kolację,

•   zna nazwy potraw oferowanych w stołówkach szkolnych w wybranych krajach,

•   wyraża opinię na temat posiłków,

•   zamawia jedzenie i picie w restauracji,

•   nazywa wybrane lokale gastronomiczne,

•   rozumie porady udzielane innym osobom,

•   zna nazwy potraw

charakterystycznych dla krajów niemieckojęzycznych,

•   zna wyrażenia związane z robieniem zakupów,

•   zna zaimek nieokreślony man,

•   tworzy rzeczowniki złożone,

•   zna zasady odmiany formy möchte… oraz czasownika nehmen,

•   tworzy zdania w trybie rozkazującym,

•   wymienia czasowniki zwrotne,

•   zna formy zaimków zwrotnych.

•   nazywa artykuły spożywcze,

•   opowiada, co się jada i pija na śniadanie oraz na kolację,

•   zna nazwy potraw oferowanych w stołówkach szkolnych w wybranych krajach,

•   wyraża opinię na temat posiłków,

•   zamawia jedzenie i picie w restauracji,

•     informuje o zdrowych produktach,

•   nazywa wybrane lokale gastronomiczne i stosuje je w wypowiedziach,

•   rozumie porady udzielane innym osobom i potrafi udzielać porad innym,

•   zna nazwy potraw

charakterystycznych dla krajów niemieckojęzycznych,

•   zna wyrażenia związane z robieniem zakupów, odgrywa scenki tematyczne

„W sklepie”,

•   zna i stosuje w wypowiedziach zaimek nieokreślony man,

•   tworzy rzeczowniki złożone,

•   zna zasady odmiany formy möchte… oraz czasownika nehmen, stosuje je w zdaniach,

•   tworzy zdania w trybie rozkazującym,

•   wymienia czasowniki zwrotne i tworzy z nimi zdania,

•   zna formy zaimków zwrotnych i stosuje je w wypowiedziach.

•   nazywa artykuły spożywcze,

•   opowiada, co się jada i pija na śniadanie oraz na kolację w Niemczech oraz w Polsce,

•   zna nazwy potraw oferowanych w stołówkach szkolnych w wybranych krajach,

•   wyraża opinię na temat posiłków,

•   zamawia jedzenie i picie w restauracji,

•     informuje o zdrowych produktach,

•   nazywa wybrane lokale gastronomiczne i stosuje je w wypowiedziach,

•   rozumie porady udzielane innym osobom i potrafi udzielać porad innym,

•   zna nazwy potraw charakterystycznych dla krajów niemieckojęzycznych,

•   informuje o ulubionych daniach znanych osób z niemieckiego obszaru językowego,

•   nazywa atrakcje turystyczne Wiednia,

•   zna wyrażenia związane z robieniem

zakupów, odgrywa scenki tematyczne „W sklepie”,

•   zna i stosuje w wypowiedziach zaimek nieokreślony man,

•   tworzy rzeczowniki złożone,

•   zna zasady odmiany formy möchte… oraz czasownika nehmen,

•   stosuje w wypowiedziach formę möchte… oraz odpowiednie formy czasownika nieregularnego nehmen,

•   tworzy zdania w trybie rozkazującym,

•   wymienia czasowniki zwrotne i tworzy z nimi zdania,

•   zna formy zaimków zwrotnych i stosuje je w wypowiedziach.

•   spełnienie wszystkich kryteriów na ocenę bardzo

dobrą

- uczeń bezbłędnie stosuje struktury gramatyczne zawarte w programie nauczania oraz wykraczające poza program,

-tworzy bezbłędne wypowiedzi ustne i pisemne, zawierające bogate słownictwo,

-rozumie polecenia formułowane w jęz. niemieckim i bezbłędnie na nie reaguje,

Rozdział V:          Sport und Rekorde nicht nur in Deutschland

•   nazywa dyscypliny sportu,

•   zna sportowców z niemieckiego obszaru językowego,

•   nazywa miejsca uprawiania sportu,

•   nazywa czynność, którą umie dobrze robić,

•   zna wyrażenia niezbędne do porównywania

osiągnięć sportowych

•   zna zasady tworzenia liczebników głównych do

1 000 000,

•   zna nazwy

wybranych sprzętów sportowych,

•   zna zasady odmiany czasowników modalnych ,

•   zna zasady stopniowania przymiotników,

•   nazywa dyscypliny sportu,

•   zna sportowców z niemieckiego obszaru językowego,

•   nazywa miejsca uprawiania sportu,

•   opowiada o dyscyplinie sportowej, którą uprawia,

•   nazywa czynność, którą umie dobrze robić,

•   zna wyrażenia niezbędne do porównywania osiągnięć sportowych

•   porównuje osiągnięcia sportowe,

•   zna liczebniki główne do 1 000 000,

•   informuje o rekordach świata,

•   zna nazwy wybranych sprzętów sportowych,

•   zna zasady odmiany

czasowników modalnych i stosuje je w zdaniach

•   zna zasady stopniowania przymiotników,

•   zna zasady tworzenia zdań porównawczych.

•   nazywa dyscypliny sportu i stosuje je w wypowiedziach,

•   zna sportowców z niemieckiego obszaru językowego oraz wie, jakie dyscypliny sportu uprawiają,

•   nazywa miejsca uprawiania sportu,

•   opowiada o dyscyplinie sportowej, którą uprawia,

•   nazywa czynności, które umie dobrze robić,

•   zna wyrażenia niezbędne do porównywania osiągnięć sportowych

•   porównuje osiągnięcia sportowe,

•   zna liczebniki główne do 1 000 000 i stosuje je w wypowiedziach,

•   informuje o rekordach świata,

•   opowiada o życiu codziennym młodych sportowców,

•   zna nazwy wybranych sprzętów sportowych,

•   zna zasady odmiany czasowników modalnych i stosuje je w zdaniach

•   zna zasady stopniowania przymiotników,

•   zna zasady tworzenia zdań porównawczych i je tworzy.

•   nazywa dyscypliny sportu i stosuje je w wypowiedziach,

•   zna sportowców z niemieckiego obszaru językowego oraz wie, jakie dyscypliny sportu uprawiają,

•   nazywa miejsca uprawiania sportu,

•   opowiada o dyscyplinie sportowej, którą uprawia,

•   opowiada o swoim ulubionym sportowcu,

•   nazywa czynności, które umie dobrze robić,

•   zna wyrażenia niezbędne do porównywania osiągnięć sportowych

•   porównuje osiągnięcia sportowe,

•   zna liczebniki główne do 1 000 000 i stosuje je w wypowiedziach,

•   informuje o rekordach świata,

•   opowiada o życiu codziennym młodych sportowców,

•   zna nazwy wybranych sprzętów sportowych,

•   nazywa atrakcje turystyczne Monachium oraz wymienia atrakcje Parku Olimpijskiego w Monachium,

•   zna zasady odmiany czasowników modalnych i stosuje je w zdaniach

•   zna zasady stopniowania przymiotników,

•   zna zasady tworzenia zdań porównawczych i je tworzy.

•   spełnienie wszystkich kryteriów na ocenę bardzo

dobrą

- uczeń bezbłędnie stosuje struktury gramatyczne zawarte w programie nauczania oraz wykraczające poza program,

-tworzy bezbłędne wypowiedzi ustne i pisemne, zawierające bogate słownictwo,

-rozumie polecenia formułowane w jęz. niemieckim i bezbłędnie na nie reaguje,

Rozdział VI:           Natur, Sonne und Sommerferien in Deutschland

•   zna nazwy miesięcy i pór roku,

•   nazywa zjawiska atmosferyczne,

•   zna zasady określania dat ,

•   nazywa elementy krajobrazu ,

•   zna nazwy zwierząt domowych i zwierząt żyjących w zoo,

•   wymienia wybrane rasy psów,

•   informuje, dokąd chce jechać na wakacje ;

•   zna zasady tworzenia liczebników

porządkowych,

•   zna odmianę czasownika werden w czasie

teraźniejszym

Präsens w liczbie pojedynczej i mnogiej,

•   zna zasady tworzenia zdań złożonych ze spójnikami

wymagającymi szyku prostego i przestawnego

•   zna i stosuje w wypowiedziach nazwy miesięcy i pór roku,

•   nazywa zjawiska atmosferyczne, opisuje pogodę,

•   zna zasady określania dat i określa datę,

•   podaje swoją datę urodzenia,

•   nazywa elementy krajobrazu i opisuje krajobraz,

•   zna nazwy zwierząt domowych i zwierząt żyjących w zoo,

•   wymienia wybrane rasy psów,

•   zna wyrażenia niezbędne do redagowania pocztówki,

•   informuje, dokąd chce jechać na wakacje ;

•   tworzy liczebniki porządkowe,

•   stosuje w zdaniach zaimek nieosobowy es,

•   zna odmianę czasownika werden w czasie teraźniejszym Präsens w liczbie pojedynczej i mnogiej,

•   zna zasady tworzenia zdań złożonych ze spójnikami wymagającymi szyku prostego

•   zna zasady tworzenia zdań złożonych ze spójnikami wymagającymi szyku przestawnego.

•   zna i stosuje w wypowiedziach nazwy miesięcy i pór roku,

•   nazywa zjawiska atmosferyczne, opisuje pogodę,

•   zna zasady określania dat i określa datę,

•   podaje swoją datę urodzenia,

•   nazywa elementy krajobrazu i opisuje krajobraz,

•   zna nazwy zwierząt domowych i je opisuje,

•   wymienia wybrane rasy psów,

•   zna nazwy zwierząt żyjących w zoo i je stosuje w wypowiedziach,

•   zna wyrażenia niezbędne do redagowania pocztówki,

•   redaguje pocztówkę,

•   informuje, dokąd chce jechać na wakacje oraz, co będzie robić w wakacje,

•   tworzy liczebniki porządkowe,

•   stosuje w zdaniach zaimek nieosobowy es,

•   zna odmianę czasownika werden w

czasie teraźniejszym Präsens w liczbie pojedynczej i mnogiej i stosuje odpowiednie formy czasownika w zdaniach,

•   tworzy zdania złożone ze spójnikami wymagającymi szyku prostego,

•   tworzy zdania złożone ze spójnikami wymagającymi szyku przestawnego.

•   zna i stosuje w wypowiedziach nazwy miesięcy i pór roku,

•   nazywa zjawiska atmosferyczne, opisuje pogodę,

•   zna zasady określania dat i określa datę,

•   podaje datę urodzenia znanych osób z niemieckiego obszaru językowego,

•   nazywa elementy krajobrazu i opisuje krajobraz,

•   zna nazwy zwierząt domowych i je opisuje,

•   wymienia wybrane rasy psów,

•   zna nazwy zwierząt żyjących w zoo i je stosuje w wypowiedziach,

•   zna wyrażenia niezbędne do redagowania pocztówki,

•   redaguje pocztówkę,

•   opowiada krótko o zamku Neuschwanstein,

•   informuje, dokąd chce jechać na wakacje oraz, co będzie robić w wakacje,

•   zna ogrody zoologiczne w krajach niemieckiego obszaru językowego,

•   umie uzasadnić wybór,

•   tworzy liczebniki porządkowe,

•   stosuje w zdaniach zaimek nieosobowy es,

•   zna odmianę czasownika werden w czasie teraźniejszym Präsens w liczbie pojedynczej i mnogiej i stosuje odpowiednie formy czasownika w zdaniach,

•   tworzy zdania złożone ze spójnikami wymagającymi szyku prostego,

•   tworzy zdania złożone ze spójnikami wymagającymi szyku przestawnego.

•   spełnienie wszystkich kryteriów na ocenę bardzo

dobrą

- uczeń bezbłędnie stosuje struktury gramatyczne zawarte w programie nauczania oraz wykraczające poza program,

-tworzy bezbłędne wypowiedzi ustne i pisemne, zawierające bogate słownictwo,

-rozumie polecenia formułowane w jęz. niemieckim i bezbłędnie na nie reaguje,