Dział |
Ocena dopuszczająca |
Ocena dostateczna |
Ocena dobra |
Ocena bardzo dobra | Ocena celująca | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
START |
- zna nazwy członków rodziny - wymienia dni tygodnia oraz pory dnia - nazywa przedmioty i przybory szkolne - nazywa miejsca w mieście - wymienia artykuły spożywcze - zna nazwy lokali gastronomicznych - nazywa dyscypliny sportowe - wymienia miesiące i pory roku - nazywa kolory - zna nazwy zwierząt domowych - zna liczebniki główne - zna zasady podawania godzin - zna zasady odmiany czasowników regularnych w czasie - teraźniejszym (Präsens) w liczbie pojedynczej i mnogiej - zna czasowniki rozdzielnie złożone - zna czasowniki modalne - zna zasady tworzenia zdań w trybie - rozkazującym - zna zaimki dzierżawcze - zna zasady stopniowania przymiotników - i przysłówków - zna odmianę czasownika werden w czasie teraźniejszym (Präsens) w liczbie pojedynczej i mnogiej - zna czasowniki zwrotne - zna zasady odmiany zaimków zwrotnych |
- zna nazwy członków rodziny - wymienia dni tygodnia oraz pory dnia - nazywa przedmioty i przybory szkolne - nazywa miejsca w mieście - wymienia artykuły spożywcze - zna nazwy lokali gastronomicznych - nazywa dyscypliny i wybrane sprzęty sportowe - wymienia miesiące i pory roku - nazywa zjawiska atmosferyczne - nazywa kolory - wymienia elementy krajobrazu - zna nazwy zwierząt domowych oraz zwierząt żyjących w zoo - zna liczebniki główne i porządkowe - zna zasady podawania godzin - zna zasady odmiany - czasowników regularnych i nieregularnych w czasie teraźniejszym (Präsens) w liczbie pojedynczej i mnogiej - zna zasady odmiany czasowników rozdzielnie złożonych w czasie teraźniejszym (Präsens) w liczbie pojedynczej i mnogiej - zna zasady odmiany czasowników modalnych - zna zasady tworzenia zdań w trybie rozkazującym - zna zasady odmiany przeczenia - kein/keine, rodzajników nieokreślonych oraz - określonych w mianowniku oraz w bierniku - zna zaimki dzierżawcze - zna zasady stopniowania przymiotników - i przysłówków - zna odmianę czasownika werden w czasie teraźniejszym (Präsens) - w liczbie pojedynczej i mnogiej - zna zasady tworzenia zdań złożonych ze spójnikami wymagającymi szyku prostego - zna zasady tworzenia zdań złożonych ze spójnikami wymagającymi szyku przestawnego - zna czasowniki zwrotne - i stosuje ich odpowiednie formy w zdaniach - zna zasady odmiany zaimków zwrotnych |
- podaje stopień pokrewieństwa - stosuje w wypowiedziach nazwy dni tygodnia oraz pór dnia - stosuje w wypowiedziach nazwy przedmiotów i przyborów szkolnych - stosuje w wypowiedziach nazwy lokali gastronomicznych - stosuje w wypowiedziach nazwy dyscyplin - stosuje w wypowiedziach nazwy miesięcy i pór roku - opisuje zjawiska atmosferyczne - stosuje w wypowiedziach nazwy kolorów - stosuje w wypowiedziach nazwy zwierząt domowych oraz zwierząt żyjących w zoo - stosuje w zdaniach liczebniki główne i porządkowe - podaje czas zegarowy - wymienia atrakcje turystyczne krajów niemieckiego obszaru językowego - zna odmianę czasowników regularnych i nieregularnych w czasie teraźniejszym (Präsens) w liczbie pojedynczej - tworzy zdania z czasownikami rozdzielnie złożonymi w czasie teraźniejszym (Präsens) w liczbie pojedynczej i mnogiej - stosuje w zdaniach czasowniki modalne - stosuje w zdaniach przeczenia kein/keine, rodzajniki nieokreślone oraz określone w mianowniku - stosuje w zdaniach zaimki dzierżawcze - zna zasady stopniowania przymiotników i przysłówków - zna odmianę czasownika werden w czasie teraźniejszym (Präsens) w liczbie pojedynczej i mnogiej - zna zasady tworzenia zdań złożonych ze spójnikami wymagającymi szyku prostego - zna zasady tworzenia zdań złożonych ze spójnikami wymagającymi szyku przestawnego - tworzy zdania z czasownikami zwrotnymi - odmienia zaimki zwrotne |
- podaje stopień pokrewieństwa - stosuje w wypowiedziach nazwy dni tygodnia oraz pór dnia - stosuje w wypowiedziach nazwy przedmiotów i przyborów szkolnych - stosuje w wypowiedziach nazwy lokali gastronomicznych - stosuje w wypowiedziach nazwy dyscyplin i wybranych sprzętów sportowych - stosuje w wypowiedziach nazwy miesięcy i pór roku - opisuje zjawiska atmosferyczne - stosuje w wypowiedziach nazwy kolorów - opisuje krajobraz - stosuje w wypowiedziach nazwy zwierząt domowych oraz - zwierząt żyjących w zoo - stosuje w zdaniach liczebniki główne i porządkowe - podaje czas zegarowy oficjalnie oraz potocznie - wymienia atrakcje turystyczne krajów niemieckiego obszaru językowego - zna odmianę czasowników regularnych i nieregularnych w czasie teraźniejszym (Präsens) w liczbie pojedynczej i mnogiej i stosuje odpowiednie formy czasowników w zdaniach - tworzy zdania z czasownikami rozdzielnie złożonymi w czasie teraźniejszym (Präsens) w liczbie pojedynczej i mnogiej - stosuje w zdaniach czasowniki modalne - tworzy zdania w trybie rozkazującym - stosuje w zdaniach przeczenia kein/keine, rodzajniki nieokreślone oraz określone w mianowniku oraz w bierniku - stosuje w zdaniach zaimki dzierżawcze - stosuje w zdaniach przymiotniki i przysłówki w stopniu równym wyższym i najwyższym - stosuje w wypowiedziach odmianę czasownika werden w czasie teraźniejszym (Präsens) w liczbie pojedynczej i mnogiej - tworzy zdania złożone ze spójnikami wymagającymi szyku prostego - tworzy zdania złożone ze spójnikami wymagającymi szyku przestawnego - tworzy zdania z czasownikami zwrotnymi - odmienia zaimki zwrotne i stosuje ich odpowiednie formy w zdaniach |
- spełnienie wszystkich kryteriów na ocenę bardzo dobrą - uczeń bezbłędnie stosuje struktury gramatyczne zawarte w programie nauczania oraz wykraczające poza program, - tworzy bezbłędne wypowiedzi ustne i pisemne, zawierające bogate słownictwo, - rozumie polecenia formułowane w jęz. niemieckim i bezbłędnie na nie reaguje, |
|||||
Rozdział I: Gesundheit in Deutschland |
- nazywa części ciała - zna słownictwo typowe dla opisywania swoich dolegliwości - zna wyrażenia niezbędne do udzielania porad - nazywa wybrane lekarstwa - wie, jak wygląda szpital dla słoni - zna nazwy instytucji medycznych oraz personelu medycznego - zna wybrane formy czasownika wehtun - zna rodzajniki określone oraz nieokreślone w celowniku - zna zaimki dzierżawcze w celowniku - zna zaimki osobowe w celowniku - zna zaimki osobowe w bierniku |
- nazywa części ciała i krótko je opisuje - zna słownictwo typowe dla opisywania swoich dolegliwości - informuje o dolegliwościach innych - zna wyrażenia niezbędne do udzielania porad - nazywa wybrane lekarstwa - wie, jak wygląda szpital dla słoni - zna nazwy instytucji medycznych oraz personelu medycznego - wie, jak funkcjonuje szpital w pociągu lekarskim w Argentynie - zna wybrane formy czasownika wehtun - zna zasady odmiany rodzajników określonych oraz nieokreślonych w celowniku - zna zasady odmiany zaimków dzierżawczych w celowniku - zna zasady odmiany zaimków osobowych w celowniku - zna zasady odmiany zaimków osobowych w bierniku |
- nazywa i opisuje części ciała - opisuje swoje dolegliwości - informuje o dolegliwościach innych - stosuje w wypowiedziach nazwy lekarstw - opowiada o szpitalu dla słoni - nazywa instytucje medyczne oraz personel medyczny - stosuje w wypowiedziach czasownik rozdzielnie złożony wehtun - stosuje w zdaniach rodzajniki określone oraz nieokreślone w celowniku - stosuje w zdaniach zaimki dzierżawcze w celowniku - stosuje w zdaniach odmianę zaimków osobowych w celowniku - stosuje w zdaniach odmianę zaimków osobowych w bierniku |
- nazywa i opisuje części ciała - opisuje swoje dolegliwości - informuje o dolegliwościach innych - udziela porad - stosuje w wypowiedziach nazwy lekarstw - opowiada o szpitalu dla słoni - nazywa instytucje medyczne oraz personel medyczny - opowiada o szpitalu w pociągu lekarskim w Argentynie - stosuje w wypowiedziach - czasownik rozdzielnie złożony wehtun - stosuje w zdaniach rodzajniki określone oraz nieokreślone w celowniku - stosuje w zdaniach zaimki dzierżawcze w celowniku - stosuje w zdaniach odmianę zaimków osobowych w celowniku - stosuje w zdaniach odmianę zaimków osobowych w bierniku |
- spełnienie wszystkich kryteriów na ocenę bardzo dobrą - uczeń bezbłędnie stosuje struktury gramatyczne zawarte w programie nauczania oraz wykraczające poza program, - tworzy bezbłędne wypowiedzi ustne i pisemne, zawierające bogate słownictwo, - rozumie polecenia formułowane w jęz. niemieckim i bezbłędnie na nie reaguje, |
|||||
Rozdział II: Hӓuser in Deutschland |
- zna nazwy pomieszczeń domowych - zna nazwy mebli i wybranych sprzętów - zna zwroty niezbędne do opisywania wyposażenia pomieszczeń domowych - zna zwroty niezbędne do opisywania przemieszczania rzeczy - zna typy domów w Niemczech - informuje o swoim miejscu zamieszkania - zna zasady określania przynależności osób i rzeczy - podaje nazwiska niemieckich wynalazców i odkrywców oraz nazwy wynalazków i odkryć - wymienia przyimki występujące z celownikiem lub biernikiem - zna zasady odmiany rzeczowników w dopełniaczu - zna zasady określania roku |
- zna nazwy pomieszczeń domowych i czynności w nich wykonywanych - zna nazwy mebli i wybranych sprzętów - zna zwroty niezbędne do opisywania wyposażenia pomieszczeń domowych - zna zwroty niezbędne do opisywania położenia rzeczy - opisuje krótko pokój - zna zwroty niezbędne do opisywania przemieszczania rzeczy - zna typy domów w Niemczech - informuje o swoim miejscu zamieszkania - wie, w jakich domach mieszkają znane osoby z niemieckiego obszaru językowego - zna zasady określania przynależności osób i rzeczy - podaje nazwiska niemieckich wynalazców i odkrywców oraz nazwy wynalazków i odkryć - wymienia przyimki występujące z celownikiem lub biernikiem - zna zasady stosowania przyimków z celownikiem lub biernikiem w zdaniach - zna zasady tworzenia pytań ze słówkami pytającymi wo i wohin - zna zasady odmiany rzeczowników w dopełniaczu - zna zasady określania roku |
- nazywa pomieszczenia domowe i czynności w nich wykonywane - stosuje w wypowiedziach nazwy mebli i wybranych sprzętów - opisuje położenie rzeczy - opisuje pokój - opisuje przemieszczanie rzeczy - nazywa typy domów w Niemczech - informuje o swoim miejscu zamieszkania - określa przynależność osób i rzeczy - podaje nazwiska niemieckich wynalazców i odkrywców oraz nazwy wynalazków i odkryć - wymienia przyimki występujące z celownikiem lub biernikiem - stosuje w wypowiedziach przyimki z celownikiem lub biernikiem - zna zasady tworzenia pytań ze słówkami pytającymi wo i wohin - stosuje w zdaniach odmianę rzeczowników w dopełniaczu - określa rok |
- nazywa pomieszczenia domowe i czynności w nich wykonywane - stosuje w wypowiedziach nazwy mebli i wybranych sprzętów - opisuje wyposażenie pomieszczeń domowych - opisuje położenie rzeczy - opisuje pokój - opisuje przemieszczanie rzeczy - nazywa typy domów w Niemczech - informuje o swoim miejscu zamieszkania - opowiada o domach znanych osób z krajów niemieckiego obszaru językowego - określa przynależność osób i rzeczy - podaje nazwiska niemieckich wynalazców i odkrywców oraz nazwy wynalazków i odkryć - wymienia przyimki występujące z celownikiem lub biernikiem - stosuje w wypowiedziach przyimki z celownikiem lub biernikiem - tworzy pytania ze słówkami pytającymi wo i wohin - stosuje w zdaniach odmianę rzeczowników w dopełniaczu - określa rok |
- spełnienie wszystkich kryteriów na ocenę bardzo dobrą - uczeń bezbłędnie stosuje struktury gramatyczne zawarte w programie nauczania oraz wykraczające poza program, - tworzy bezbłędne wypowiedzi ustne i pisemne, zawierające bogate słownictwo, - rozumie polecenia formułowane w jęz. niemieckim i bezbłędnie na nie reaguje, |
|||||
Rozdział III: Feiertage und Feste in Deutschland in Deutschland |
- zna nazwy świąt i uroczystości - wymienia święta i uroczystości obchodzone w Niemczech - zna słownictwo typowe dla przyjęcia urodzinowego - nazywa obowiązki domowe - nazywa typowe prezenty - wie, jakie są najpopularniejsze prezenty bożonarodzeniowe w Niemczech - zna formy składania życzeń z różnych okazji - zna nazwy symboli świątecznych - wymienia zwyczaje bożonarodzeniowe w Niemczech - wie, jak wygląda karnawał w Kolonii - informuje krótko o swoim rozkładzie dnia podczas wymiany uczniowskiej - zna zasady tworzenia czasu przeszłego (Perfekt) - zna zasady tworzenia imiesłowu czasu przeszłego (Partizip Perfekt) czasowników regularnych - zna zasady tworzenia czasu przeszłego (Perfekt) z czasownikiem posiłkowym sein |
- zna nazwy świąt i uroczystości - wie, kiedy obchodzi się wybrane święta i uroczystości - wymienia święta i uroczystości obchodzone w Niemczech - zna słownictwo typowe dla przyjęcia urodzinowego - nazywa obowiązki domowe - zna wyrażenia niezbędne do redagowania zaproszenia na przyjęcie urodzinowe - nazywa typowe prezenty - informuje, co komu daje w prezencie - wie, jakie są najpopularniejsze prezenty bożonarodzeniowe w Niemczech - zna formy składania życzeń z różnych okazji - zna nazwy symboli świątecznych - wymienia zwyczaje bożonarodzeniowe w Niemczech - zna najważniejsze informacje o Kolonii - wie, jak wygląda karnawał w Kolonii - wie, na czym polega wymiana uczniowska - informuje o swoim rozkładzie dnia podczas wymiany uczniowskiej - zna zasady tworzenia czasu przeszłego (Perfekt) - zna zasady tworzenia imiesłowu czasu przeszłego (Partizip Perfekt) czasowników regularnych i nieregularnych - zna zasady tworzenia czasu przeszłego (Perfekt) z czasownikiem posiłkowym sein - zna zasady tworzenia zdań pytających i oznajmujących w czasie przeszłym (Perfekt) |
- nazywa święta i uroczystości oraz podaje ich daty - nazywa święta i uroczystości obchodzone w Niemczech - zna słownictwo typowe dla przyjęcia urodzinowego - Opisuje krótko przyjęcie urodzinowe - opowiada o swoich obowiązkach domowych - redaguje zaproszenie na przyjęcie urodzinowe - stosuje w wypowiedziach nazwy typowych prezentów - mówi, co komu daje w prezencie - informuje o najpopularniejszych prezentach bożonarodzeniowych w Niemczech - potrafi złożyć życzenia z różnych okazji - wymienia symbole świąteczne - wymienia najważniejsze informacje o Kolonii - opowiada o swoim rozkładzie dnia podczas wymiany uczniowskiej - zna zasady tworzenia czasu przeszłego (Perfekt) i stosuje go w wypowiedziach - tworzy imiesłów czasu przeszłego (Partizip Perfekt) czasowników regularnych i nieregularnych - tworzy czas przeszły (Perfekt) z czasownikiem posiłkowym sein - odpowiada na pytania w czasie przeszłym (Perfekt) |
- nazywa święta i uroczystości oraz podaje ich daty - nazywa święta i uroczystości obchodzone w Niemczech - stosuje w wypowiedziach słownictwo typowe dla przyjęcia urodzinowego - opisuje przyjęcie urodzinowe - opowiada o swoich obowiązkach domowych - redaguje zaproszenie na przyjęcie urodzinowe - stosuje w wypowiedziach nazwy typowych prezentów - mówi, co komu daje w prezencie - informuje o najpopularniejszych prezentach bożonarodzeniowych w Niemczech - potrafi złożyć życzenia z różnych okazji - wymienia symbole świąteczne - opowiada o zwyczajach bożonarodzeniowych w Niemczech - wymienia najważniejsze informacje o Kolonii - opowiada o karnawale w Kolonii - opowiada o wymianie uczniowskiej - opowiada o swoim rozkładzie dnia podczas wymiany uczniowskiej - zna zasady tworzenia czasu przeszłego (Perfekt) i stosuje go w wypowiedziach - tworzy imiesłów czasu przeszłego (Partizip Perfekt) czasowników regularnych i nieregularnych - tworzy czas przeszły (Perfekt) z - czasownikiem posiłkowym sein - tworzy wypowiedzi w czasie przeszłym (Perfekt) - odpowiada na pytania w czasie przeszłym (Perfekt) |
- spełnienie wszystkich kryteriów na ocenę bardzo dobrą - uczeń bezbłędnie stosuje struktury gramatyczne zawarte w programie nauczania oraz wykraczające poza program, - tworzy bezbłędne wypowiedzi ustne i pisemne, zawierające bogate słownictwo, - rozumie polecenia formułowane w jęz. niemieckim i bezbłędnie na nie reaguje, |
|||||
Rozdział IV: Stadt und Land in Deutschland |
- zna nazwy budynków, instytucji oraz miejsc w mieście - nazywa środki transportu - zna wyrażenia niezbędne do opisu drogi ze szkoły nastolatków - wie, jak zapytać o drogę w mieście - zna wyrażenia niezbędne do informowania, jak dotrzeć do wybranego miejsca w mieście - informuje o swoim miejscu zamieszkania - zna nazwy środków transportu do szkół dzieci w Niemczech - zna atrakcje Frankfurtu nad Menem - wie, jak kupić bilet na dworcu kolejowym - zna wyrażenia niezbędne do uzyskiwania informacji na temat odlotu samolotu - zna zwroty grzecznościowe - wymienia przyimki występujące z celownikiem - wymienia przyimki występujące z biernikiem |
- zna nazwy budynków, instytucji oraz miejsc w mieście i czynności w nich wykonywanych - nazywa środki transportu - zna środki transportu w Hamburgu - opisuje zdjęcie - zna wyrażenia niezbędne do opisu drogi ze szkoły nastolatków - wie, jak zapytać o drogę w mieście - zna wyrażenia niezbędne do informowania, jak dotrzeć do wybranego miejsca w mieście - informuje o swoim miejscu zamieszkania - zna nazwy środków transportu do szkół dzieci w Niemczech - zna atrakcje Frankfurtu nad Menem - wie, jak kupić bilet na dworcu kolejowym - zna wyrażenia niezbędne do uzyskiwania informacji na temat odlotu samolotu - zna zwroty grzecznościowe - wymienia przyimki występujące z celownikiem i z biernikiem - zna zasady tworzenia pytań do wyrażeń przyimkowych |
- nazywa budynki, instytucje oraz miejsca w mieście i czynności w nich wykonywane - stosuje w wypowiedziach nazwy środków transportu - informuje, jakimi środkami transportu można się poruszać w Hamburgu - informuje, jakimi środkami transportu porusza się w swoim miejscu zamieszkania - opisuje zdjęcie - opisuje drogę ze szkoły nastolatków - pyta o drogę w mieście - informuje, jak dotrzeć do wybranego miejsca w mieście - opowiada o swoim miejscu zamieszkania - nazywa środki transportu do szkół dzieci w Niemczech - wymienia atrakcje Frankfurtu nad Menem - potrafi kupić bilet na dworcu kolejowym - umie uzyskiwać informacje na temat odlotu samolotu - stosuje w wypowiedziach zwroty grzecznościowe - wymienia przyimki z celownikiem i z biernikiem oraz stosuje je w wypowiedziach - tworzy pytania do wyrażeń przyimkowych |
- nazywa budynki, instytucje oraz miejsca w mieście i czynności w nich wykonywane - stosuje w wypowiedziach nazwy środków transportu i informuje, jakimi środkami transportu można się poruszać w Hamburgu - informuje, jakimi środkami transportu porusza się w swoim miejscu zamieszkania - opisuje zdjęcie - opisuje drogę ze szkoły nastolatków - pyta o drogę w mieście i informuje, jak dotrzeć do wybranego miejsca w mieście - opowiada o życiu nastolatka na wsi oraz o swoim miejscu zamieszkania - nazywa środki transportu do szkół dzieci w Niemczech - opowiada o drodze do szkoły dzieci w Niemczech - wymienia atrakcje Frankfurtu nad Menem - potrafi kupić bilet na dworcu kolejowym - umie uzyskiwać informacje na temat odlotu samolotu - stosuje w wypowiedziach zwroty grzecznościowe - wymienia przyimki z celownikiem i z biernikiem - stosuje w wypowiedziach przyimki z celownikiem i biernikiem - tworzy pytania do wyrażeń przyimkowych |
- spełnienie wszystkich kryteriów na ocenę bardzo dobrą - uczeń bezbłędnie stosuje struktury gramatyczne zawarte w programie nauczania oraz wykraczające poza program, - tworzy bezbłędne wypowiedzi ustne i pisemne, zawierające bogate słownictwo, - rozumie polecenia formułowane w jęz. niemieckim i bezbłędnie na nie reaguje, |
|||||
Rozdział V: Modewelt in Deutschland |
- zna nazwy części garderoby - zna słownictwo niezbędne do wyrażania opinii na temat garderoby - wymienia problemy nastolatków - zna słownictwo związane z kupowaniem odzieży - pyta o rozmiar, kolor i cenę ubrań - nazywa wybrane działy w centrum handlowym - zna słownictwo związane z pokazem mody - zna osobistości niemieckiego świata mody - zna słownictwo niezbędne do wyrażania zdania na temat mody oraz kupowania - zna zasady odmiany przymiotników po rodzajniku określonym, nieokreślonym, po zaimkach dzierżawczych oraz po przeczeniu kein/keine - zna zasady tworzenia zdań złożonych ze spójnikami wymagającymi szyku końcowego - zna rekcję wybranych czasowników - zna zasady tworzenia pytań do rekcji czasowników - zna zasady odmiany czasownika wissen w czasie teraźniejszym (Präsens) |
- zna nazwy części garderoby i wybranych akcesoriów - zna słownictwo niezbędne do wyrażania opinii na temat garderoby - wymienia problemy nastolatków - zna słownictwo związane z kupowaniem odzieży - zna słownictwo niezbędne do wyrażania zdania na temat kupowania odzieży - pyta o rozmiar, kolor i cenę ubrań - nazywa wybrane działy w centrum handlowym - wie, jakie są możliwości robienia zakupów w Berlinie - zna słownictwo związane z pokazem mody - zna osobistości niemieckiego świata mody - zna słownictwo niezbędne do wyrażania zdania na temat mody oraz kupowania - zna zasady odmiany przymiotników po rodzajniku określonym, nieokreślonym, po zaimkach dzierżawczych oraz po przeczeniu kein/keine - zna zasady odmiany przymiotników, gdy rzeczownik występuje bez rodzajnika - zna zasady stosowania w wypowiedziach zaimków wskazujących i pytających - zna zasady tworzenia zdań złożonych ze spójnikami wymagającymi szyku końcowego - zna rekcję wybranych czasowników - zna zasady tworzenia pytań do rekcji czasowników - zna zasady odmiany czasownika wissen w czasie teraźniejszym (Präsens) |
- nazywa części garderoby i wybranych akcesoriów - wyraża opinię na temat garderoby - opowiada o problemach nastolatków - stosuje w wypowiedziach słownictwo związane z kupowaniem odzieży - wyraża zdanie na temat kupowania odzieży - stosuje w wypowiedziach pytania o rozmiar, kolor i cenę ubrań - nazywa symbole wielkanocne - nazywa wybrane działy w centrum handlowym - opowiada o możliwościach robienia zakupów w Berlinie - wymienia osobistości niemieckiego świata mody - stosuje w wypowiedziach słownictwo niezbędne do wyrażania zdania na temat mody oraz kupowania odzieży - zna zasady odmiany przymiotników po rodzajniku określonym, nieokreślonym, po zaimkach dzierżawczych oraz po przeczeniu kein/keine - zna zasady odmiany przymiotników, gdy rzeczownik występuje bez rodzajnika - stosuje w wypowiedziach zaimki wskazujące i pytające - tworzy zdania złożone ze spójnikami wymagającymi szyku końcowego - zna rekcję wybranych czasowników - tworzy pytania do rekcji czasowników - zna odmianę czasownika - wissen w czasie teraźniejszym - (Präsens) w liczbie pojedynczej i mnogiej i stosuje odpowiednie formy czasownika - w zdaniach |
- nazywa części garderoby i wybranych akcesoriów - wyraża opinię na temat garderoby - opowiada o problemach nastolatków - stosuje w wypowiedziach słownictwo związane z kupowaniem odzieży - wyraża zdanie na temat kupowania odzieży - stosuje w wypowiedziach pytania o rozmiar, kolor i cenę ubrań - nazywa symbole wielkanocne - opowiada o zwyczajach wielkanocnych w Niemczech - nazywa wybrane działy w centrum handlowym - opowiada o możliwościach robienia zakupów w Berlinie - stosuje w wypowiedziach słownictwo związane z pokazem mody - wymienia osobistości niemieckiego świata mody - stosuje w wypowiedziach słownictwo niezbędne do wyrażania zdania na temat mody oraz kupowania odzieży - stosuje w wypowiedziach odmianę przymiotników po rodzajniku określonym, nieokreślonym, po zaimkach dzierżawczych oraz po przeczeniu kein/keine - stosuje w wypowiedziach odmianę przymiotników, gdy rzeczownik występuje bez rodzajnika - stosuje w wypowiedziach zaimki wskazujące i pytające - tworzy zdania złożone ze spójnikami wymagającymi szyku końcowego - stosuje w wypowiedziach rekcję wybranych czasowników - tworzy pytania do rekcji czasowników - zna odmianę czasownika wissen w czasie teraźniejszym (Präsens) w liczbie pojedynczej i mnogiej i stosuje odpowiednie formy czasownika w zdaniach |
- spełnienie wszystkich kryteriów na ocenę bardzo dobrą - uczeń bezbłędnie stosuje struktury gramatyczne zawarte w programie nauczania oraz wykraczające poza program, - tworzy bezbłędne wypowiedzi ustne i pisemne, zawierające bogate słownictwo, - rozumie polecenia formułowane w jęz. niemieckim i bezbłędnie na nie reaguje, |
|||||
Rozdział VI: Lernen und Abeit und Freizeit in Deutschland |
- zna słownictwo związane z wybranymi dziedzinami kultury - wymienia swoje zainteresowania z dzieciństwa - nazywa rodzaje książek - zna nazwy gatunków filmowych - zna nazwy programów telewizyjnych - zna nazwy niemieckich stacji telewizyjnych - nazywa zawody i czynności zawodowe - zna nazwy miejsc pracy - zna słownictwo niezbędne do wyrażania opinii na temat kieszonkowego i pracy młodocianych - informuje o swoim wymarzonym zawodzie - zna typy szkół w Niemczech i w Polsce - zna zasady odmiany czasowników regularnych w czasie przeszłym (Präteritum) - zna zasady tworzenia czasu przyszłego (Futur I) |
- zna słownictwo związane z wybranymi dziedzinami kultury - wymienia swoje zainteresowania z dzieciństwa - nazywa rodzaje książek - zna nazwy gatunków filmowych - zna nazwy programów telewizyjnych - zna nazwy niemieckich stacji telewizyjnych - nazywa zawody i czynności zawodowe - zna nazwy miejsc pracy - zna słownictwo niezbędne do wyrażania opinii na temat kieszonkowego i pracy młodocianych - informuje o swoim wymarzonym zawodzie - zna podstawowe informacje o wybranych gwiazdach Hollywood niemieckiego pochodzenia - zna typy szkół w Niemczech i w Polsce - zna zasady odmiany - czasowników regularnych i nieregularnych w czasie przeszłym (Präteritum) - zna zasady tworzenia zdań w czasie przeszłym (Präteritum) - zna zasady tworzenia zdań warunkowych rzeczywistych - zna zasady tworzenia czasu przyszłego (Futur I) |
- stosuje w wypowiedziach słownictwo związane z wybranymi dziedzinami kultury - opowiada o swoich zainteresowaniach z dzieciństwa - nazywa rodzaje książek - wymienia nazwy gatunków filmowych - nazywa programy telewizyjne - wymienia nazwy niemieckich stacji telewizyjnych - nazywa zawody i czynności zawodowe - nazywa miejsca pracy i czynności tam wykonywane - wyraża opinię na temat kieszonkowego - informuje o swoim wymarzonym zawodzie - zna podstawowe informacje o wybranych gwiazdach Hollywood niemieckiego pochodzenia - nazywa typy szkół w Niemczech i w Polsce - odmienia czasowniki regularne i nieregularne w czasie przeszłym (Präteritum) - tworzy zdania w czasie przeszłym (Präteritum) - zna zasady tworzenia zdań w czasie przeszłym (Präteritum) - tworzy wypowiedzi w czasie przyszłym (Futur I). |
- stosuje w wypowiedziach słownictwo związane z wybranymi dziedzinami kultury - opowiada o swoich zainteresowaniach z dzieciństwa - nazywa rodzaje książek - wymienia nazwy gatunków filmowych - nazywa programy telewizyjne i opowiada o ulubionych programach telewizyjnych - wymienia nazwy niemieckich stacji telewizyjnych - nazywa zawody i czynności zawodowe - nazywa miejsca pracy i czynności tam wykonywane - wypowiada się na temat kieszonkowego i pracy młodocianych - opowiada o swoim wymarzonym zawodzie - wymienia podstawowe informacje o wybranych gwiazdach Hollywood niemieckiego pochodzenia - nazywa typy szkół w Niemczech i w Polsce - odmienia czasowniki regularne i nieregularne w czasie przeszłym (Präteritum) - tworzy zdania w czasie przeszłym (Präteritum) - tworzy zdania warunkowe rzeczywiste - tworzy wypowiedzi w czasie przyszłym (Futur I). |
- spełnienie wszystkich kryteriów na ocenę bardzo dobrą - uczeń bezbłędnie stosuje struktury gramatyczne zawarte w programie nauczania oraz wykraczające poza program, - tworzy bezbłędne wypowiedzi ustne i pisemne, zawierające bogate słownictwo, - rozumie polecenia formułowane w jęz. niemieckim i bezbłędnie na nie reaguje, |