Dział

Ocena dopuszczająca

Ocena dostateczna

Ocena dobra

Ocena bardzo dobra

Ocena celująca

START

-   zna nazwy członków rodziny

-   wymienia dni tygodnia oraz pory dnia

-   nazywa przedmioty i przybory szkolne

-   nazywa miejsca w mieście

-   wymienia artykuły spożywcze

-   zna nazwy lokali gastronomicznych

-   nazywa dyscypliny sportowe

-   wymienia miesiące i pory roku

-   nazywa kolory

-   zna nazwy zwierząt domowych

-   zna liczebniki główne

-   zna zasady podawania godzin

-   zna zasady odmiany czasowników regularnych w czasie

-   teraźniejszym (Präsens) w liczbie pojedynczej i mnogiej

-   zna czasowniki rozdzielnie złożone

-   zna czasowniki modalne

-   zna zasady tworzenia zdań w trybie

-   rozkazującym

-   zna zaimki dzierżawcze

-   zna zasady stopniowania przymiotników

-   i przysłówków

-   zna odmianę czasownika werden w czasie teraźniejszym (Präsens) w liczbie pojedynczej i mnogiej

-   zna czasowniki zwrotne

-   zna zasady odmiany zaimków zwrotnych

-   zna nazwy członków rodziny

-   wymienia dni tygodnia oraz pory dnia

-   nazywa przedmioty i przybory szkolne

-   nazywa miejsca w mieście

-   wymienia artykuły spożywcze

-   zna nazwy lokali gastronomicznych

-   nazywa dyscypliny i wybrane sprzęty sportowe

-   wymienia miesiące i pory roku

-   nazywa zjawiska atmosferyczne

-   nazywa kolory

-   wymienia elementy krajobrazu

-   zna nazwy zwierząt domowych oraz zwierząt żyjących w zoo

-   zna liczebniki główne i porządkowe

-   zna zasady podawania godzin

-   zna zasady odmiany

-   czasowników regularnych i nieregularnych w czasie teraźniejszym (Präsens) w liczbie pojedynczej i mnogiej

-   zna zasady odmiany czasowników rozdzielnie złożonych w czasie teraźniejszym (Präsens) w liczbie pojedynczej i mnogiej

-   zna zasady odmiany czasowników modalnych

-   zna zasady tworzenia zdań w trybie rozkazującym

-   zna zasady odmiany przeczenia

-   kein/keine, rodzajników nieokreślonych oraz

-   określonych w mianowniku oraz w bierniku

-   zna zaimki dzierżawcze

-   zna zasady stopniowania przymiotników

-   i przysłówków

-   zna odmianę czasownika werden w czasie teraźniejszym (Präsens)

-   w liczbie pojedynczej i mnogiej

-   zna zasady tworzenia zdań złożonych ze spójnikami wymagającymi szyku prostego

-   zna zasady tworzenia zdań złożonych ze spójnikami wymagającymi szyku przestawnego

-   zna czasowniki zwrotne

-   i stosuje ich odpowiednie formy w zdaniach

-   zna zasady odmiany zaimków zwrotnych

-   podaje stopień pokrewieństwa

-   stosuje w wypowiedziach nazwy dni tygodnia oraz pór dnia

-   stosuje w wypowiedziach nazwy przedmiotów i przyborów szkolnych

-   stosuje w wypowiedziach nazwy lokali gastronomicznych

-   stosuje w wypowiedziach nazwy dyscyplin

-   stosuje w wypowiedziach nazwy miesięcy i pór roku

-   opisuje zjawiska atmosferyczne

-   stosuje w wypowiedziach nazwy kolorów

-   stosuje w wypowiedziach nazwy zwierząt domowych oraz zwierząt żyjących w zoo

-   stosuje w zdaniach liczebniki główne i porządkowe

-   podaje czas zegarowy

-   wymienia atrakcje turystyczne krajów niemieckiego obszaru językowego

-   zna odmianę czasowników regularnych i nieregularnych w czasie teraźniejszym (Präsens) w liczbie pojedynczej

-   tworzy zdania z czasownikami rozdzielnie złożonymi w czasie teraźniejszym (Präsens) w liczbie pojedynczej i mnogiej

-   stosuje w zdaniach czasowniki modalne

-   stosuje w zdaniach przeczenia kein/keine, rodzajniki nieokreślone oraz określone w mianowniku

-   stosuje w zdaniach zaimki dzierżawcze

-   zna zasady stopniowania przymiotników i przysłówków

-   zna odmianę czasownika werden w czasie teraźniejszym (Präsens) w liczbie pojedynczej i mnogiej

-   zna zasady tworzenia zdań złożonych ze spójnikami wymagającymi szyku prostego

-   zna zasady tworzenia zdań złożonych ze spójnikami wymagającymi szyku przestawnego

-   tworzy zdania z czasownikami zwrotnymi

-   odmienia zaimki zwrotne

-   podaje stopień pokrewieństwa

-   stosuje w wypowiedziach nazwy dni tygodnia oraz pór dnia

-   stosuje w wypowiedziach nazwy przedmiotów i przyborów szkolnych

-   stosuje w wypowiedziach nazwy lokali gastronomicznych

-   stosuje w wypowiedziach nazwy dyscyplin i wybranych sprzętów sportowych

-   stosuje w wypowiedziach nazwy miesięcy i pór roku

-   opisuje zjawiska atmosferyczne

-   stosuje w wypowiedziach nazwy kolorów

-   opisuje krajobraz

-   stosuje w wypowiedziach nazwy zwierząt domowych oraz

-   zwierząt żyjących w zoo

-   stosuje w zdaniach liczebniki główne i porządkowe

-   podaje czas zegarowy oficjalnie oraz potocznie

-   wymienia atrakcje turystyczne krajów niemieckiego obszaru językowego

-   zna odmianę czasowników regularnych i nieregularnych w czasie teraźniejszym (Präsens) w liczbie pojedynczej i mnogiej i stosuje odpowiednie formy czasowników w zdaniach

-   tworzy zdania z czasownikami rozdzielnie złożonymi w czasie teraźniejszym (Präsens) w liczbie pojedynczej i mnogiej

-   stosuje w zdaniach czasowniki modalne

-   tworzy zdania w trybie rozkazującym

-   stosuje w zdaniach przeczenia kein/keine, rodzajniki  nieokreślone oraz określone w mianowniku oraz w bierniku

-   stosuje w zdaniach zaimki dzierżawcze

-   stosuje w zdaniach przymiotniki i przysłówki w stopniu równym wyższym i najwyższym

-   stosuje w wypowiedziach odmianę czasownika werden w czasie teraźniejszym (Präsens) w liczbie pojedynczej i mnogiej

-   tworzy zdania złożone ze spójnikami wymagającymi szyku prostego

-   tworzy zdania złożone ze spójnikami wymagającymi szyku przestawnego

-   tworzy zdania z czasownikami zwrotnymi

-   odmienia zaimki zwrotne i stosuje ich odpowiednie formy w zdaniach

-   spełnienie wszystkich kryteriów na ocenę bardzo dobrą

-   uczeń bezbłędnie stosuje struktury gramatyczne zawarte w programie nauczania oraz wykraczające poza program,

-   tworzy bezbłędne wypowiedzi ustne i pisemne, zawierające bogate słownictwo,

-   rozumie polecenia formułowane w jęz. niemieckim i bezbłędnie na nie reaguje,

Rozdział I:

Gesundheit in Deutschland

-   nazywa części ciała

-   zna słownictwo typowe dla opisywania swoich dolegliwości

-   zna wyrażenia niezbędne do udzielania porad

-   nazywa wybrane lekarstwa

-   wie, jak wygląda szpital dla słoni

-   zna nazwy instytucji medycznych oraz personelu medycznego

-   zna wybrane formy czasownika wehtun

-   zna rodzajniki określone oraz nieokreślone w celowniku

-   zna zaimki dzierżawcze w celowniku

-   zna zaimki osobowe w celowniku

-   zna zaimki osobowe w bierniku

-   nazywa części ciała i krótko je opisuje

-   zna słownictwo typowe dla opisywania swoich dolegliwości

-   informuje o dolegliwościach innych

-   zna wyrażenia niezbędne do udzielania porad

-   nazywa wybrane lekarstwa

-   wie, jak wygląda szpital dla słoni

-   zna nazwy instytucji medycznych oraz personelu medycznego

-   wie, jak funkcjonuje szpital w pociągu lekarskim w Argentynie

-   zna wybrane formy czasownika wehtun

-   zna zasady odmiany rodzajników określonych oraz nieokreślonych w celowniku

-   zna zasady odmiany zaimków dzierżawczych w celowniku

-   zna zasady odmiany zaimków osobowych w celowniku

-   zna zasady odmiany zaimków osobowych w bierniku

-   nazywa i opisuje części ciała

-   opisuje swoje dolegliwości

-   informuje o dolegliwościach innych

-   stosuje w wypowiedziach nazwy lekarstw

-   opowiada o szpitalu dla słoni

-   nazywa instytucje medyczne oraz personel medyczny

-   stosuje w wypowiedziach czasownik rozdzielnie złożony wehtun

-   stosuje w zdaniach rodzajniki określone oraz nieokreślone w celowniku

-   stosuje w zdaniach zaimki dzierżawcze w celowniku

-   stosuje w zdaniach odmianę zaimków osobowych w celowniku

-   stosuje w zdaniach odmianę zaimków osobowych w bierniku

-   nazywa i opisuje części ciała

-   opisuje swoje dolegliwości

-   informuje o dolegliwościach innych

-   udziela porad

-   stosuje w wypowiedziach nazwy lekarstw

-   opowiada o szpitalu dla słoni

-   nazywa instytucje medyczne oraz personel medyczny

-   opowiada o szpitalu w pociągu lekarskim w Argentynie

-   stosuje w wypowiedziach

-   czasownik rozdzielnie złożony wehtun

-   stosuje w zdaniach rodzajniki określone oraz nieokreślone w celowniku

-   stosuje w zdaniach zaimki dzierżawcze w celowniku

-   stosuje w zdaniach odmianę zaimków osobowych w celowniku

-   stosuje w zdaniach odmianę zaimków osobowych w bierniku

-   spełnienie wszystkich kryteriów na ocenę bardzo dobrą

-   uczeń bezbłędnie stosuje struktury gramatyczne zawarte w programie nauczania oraz wykraczające poza program,

-   tworzy bezbłędne wypowiedzi ustne i pisemne, zawierające bogate słownictwo,

-   rozumie polecenia formułowane w jęz. niemieckim i bezbłędnie na nie reaguje,

Rozdział II: 

Hӓuser in Deutschland

-   zna nazwy pomieszczeń domowych

-   zna nazwy mebli i wybranych sprzętów

-   zna zwroty niezbędne do opisywania wyposażenia  pomieszczeń domowych

-   zna zwroty niezbędne do opisywania przemieszczania rzeczy

-   zna typy domów w Niemczech

-   informuje o swoim miejscu zamieszkania

-   zna zasady określania przynależności osób i rzeczy

-   podaje nazwiska niemieckich wynalazców i odkrywców oraz nazwy wynalazków i odkryć

-   wymienia przyimki występujące z celownikiem lub biernikiem

-   zna zasady odmiany rzeczowników w dopełniaczu

-   zna zasady określania roku

-   zna nazwy pomieszczeń domowych i czynności w nich wykonywanych

-   zna nazwy mebli i wybranych sprzętów

-   zna zwroty niezbędne do opisywania wyposażenia pomieszczeń domowych

-   zna zwroty niezbędne do opisywania położenia rzeczy

-   opisuje krótko pokój

-   zna zwroty niezbędne do opisywania przemieszczania rzeczy

-   zna typy domów w Niemczech

-   informuje o swoim miejscu zamieszkania

-   wie, w jakich domach mieszkają znane osoby z niemieckiego obszaru językowego

-   zna zasady określania przynależności osób i rzeczy

-   podaje nazwiska niemieckich wynalazców i odkrywców oraz nazwy wynalazków i odkryć

-   wymienia przyimki występujące z celownikiem lub biernikiem

-   zna zasady stosowania przyimków z celownikiem lub biernikiem w zdaniach

-   zna zasady tworzenia pytań ze słówkami pytającymi wo i wohin

-   zna zasady odmiany rzeczowników w dopełniaczu

-   zna zasady określania roku

-   nazywa pomieszczenia domowe i czynności w nich wykonywane

-   stosuje w wypowiedziach nazwy mebli i wybranych sprzętów

-   opisuje położenie rzeczy

-   opisuje pokój

-   opisuje przemieszczanie rzeczy

-   nazywa typy domów w Niemczech

-   informuje o swoim miejscu zamieszkania

-   określa przynależność osób i rzeczy

-   podaje nazwiska niemieckich wynalazców i odkrywców oraz nazwy wynalazków i odkryć

-   wymienia przyimki występujące z celownikiem lub biernikiem

-   stosuje w wypowiedziach przyimki z celownikiem lub biernikiem

-   zna zasady tworzenia pytań ze słówkami pytającymi wo i wohin

-   stosuje w zdaniach odmianę rzeczowników w dopełniaczu

-   określa rok

-   nazywa pomieszczenia domowe i czynności w nich wykonywane

-   stosuje w wypowiedziach nazwy mebli i wybranych sprzętów

-   opisuje wyposażenie pomieszczeń domowych

-   opisuje położenie rzeczy

-   opisuje pokój

-   opisuje przemieszczanie rzeczy

-   nazywa typy domów w Niemczech

-   informuje o swoim miejscu zamieszkania

-   opowiada o domach znanych osób z krajów niemieckiego obszaru językowego

-   określa przynależność osób i rzeczy

-   podaje nazwiska niemieckich wynalazców i odkrywców oraz nazwy wynalazków i odkryć

-   wymienia przyimki występujące z celownikiem lub biernikiem

-   stosuje w wypowiedziach przyimki z celownikiem lub biernikiem

-   tworzy pytania ze słówkami pytającymi wo i wohin

-   stosuje w zdaniach odmianę rzeczowników w dopełniaczu

-   określa rok

-   spełnienie wszystkich kryteriów na ocenę bardzo dobrą

-   uczeń bezbłędnie stosuje struktury gramatyczne zawarte w programie nauczania oraz wykraczające poza program,

-   tworzy bezbłędne wypowiedzi ustne i pisemne, zawierające bogate słownictwo,

-   rozumie polecenia formułowane w jęz. niemieckim i bezbłędnie na nie reaguje,

Rozdział III:         

Feiertage und Feste in Deutschland in Deutschland

-   zna nazwy świąt i uroczystości

-   wymienia święta i uroczystości obchodzone w Niemczech

-   zna słownictwo typowe dla przyjęcia urodzinowego

-   nazywa obowiązki domowe

-   nazywa typowe prezenty

-   wie, jakie są najpopularniejsze prezenty bożonarodzeniowe w Niemczech

-   zna formy składania życzeń z różnych okazji

-   zna nazwy symboli świątecznych

-   wymienia zwyczaje bożonarodzeniowe w Niemczech

-   wie, jak wygląda karnawał w Kolonii

-   informuje krótko o swoim rozkładzie dnia podczas wymiany uczniowskiej

-   zna zasady tworzenia czasu przeszłego (Perfekt)

-   zna zasady tworzenia imiesłowu czasu przeszłego (Partizip Perfekt) czasowników regularnych

-   zna zasady tworzenia czasu przeszłego (Perfekt) z czasownikiem posiłkowym sein

-   zna nazwy świąt i uroczystości

-   wie, kiedy obchodzi się wybrane święta i uroczystości

-   wymienia święta i uroczystości obchodzone w Niemczech

-   zna słownictwo typowe dla przyjęcia urodzinowego

-   nazywa obowiązki domowe

-   zna wyrażenia niezbędne do redagowania zaproszenia na przyjęcie urodzinowe

-   nazywa typowe prezenty

-   informuje, co komu daje w prezencie

-   wie, jakie są najpopularniejsze prezenty bożonarodzeniowe w Niemczech

-   zna formy składania życzeń z różnych okazji

-   zna nazwy symboli świątecznych

-   wymienia zwyczaje bożonarodzeniowe w Niemczech

-   zna najważniejsze informacje o Kolonii

-   wie, jak wygląda karnawał w Kolonii

-   wie, na czym polega wymiana uczniowska

-   informuje o swoim rozkładzie dnia podczas wymiany uczniowskiej

-   zna zasady tworzenia czasu przeszłego (Perfekt)

-   zna zasady tworzenia imiesłowu czasu przeszłego (Partizip Perfekt) czasowników regularnych i nieregularnych

-   zna zasady tworzenia czasu przeszłego (Perfekt) z czasownikiem posiłkowym sein

-   zna zasady tworzenia zdań pytających i oznajmujących w czasie przeszłym (Perfekt)

-   nazywa święta i uroczystości oraz podaje ich daty

-   nazywa święta i uroczystości obchodzone w Niemczech

-   zna słownictwo typowe dla przyjęcia urodzinowego

-   Opisuje krótko przyjęcie urodzinowe

-   opowiada o swoich obowiązkach domowych

-   redaguje zaproszenie na przyjęcie urodzinowe

-   stosuje w wypowiedziach nazwy typowych prezentów

-   mówi, co komu daje w prezencie

-   informuje o najpopularniejszych prezentach bożonarodzeniowych w Niemczech

-   potrafi złożyć życzenia z różnych okazji

-   wymienia symbole świąteczne

-   wymienia najważniejsze informacje o Kolonii

-   opowiada o swoim rozkładzie dnia podczas wymiany uczniowskiej

-   zna zasady tworzenia czasu przeszłego (Perfekt) i stosuje go w wypowiedziach

-   tworzy imiesłów czasu przeszłego (Partizip Perfekt) czasowników regularnych i nieregularnych

-   tworzy czas przeszły (Perfekt) z czasownikiem posiłkowym sein

-   odpowiada na pytania w czasie przeszłym (Perfekt)

-   nazywa święta i uroczystości oraz podaje ich daty

-   nazywa święta i uroczystości obchodzone w Niemczech

-   stosuje w wypowiedziach słownictwo typowe dla przyjęcia urodzinowego

-   opisuje przyjęcie urodzinowe

-   opowiada o swoich obowiązkach domowych

-   redaguje zaproszenie na przyjęcie urodzinowe

-   stosuje w wypowiedziach nazwy typowych prezentów

-   mówi, co komu daje w prezencie

-   informuje o najpopularniejszych prezentach bożonarodzeniowych w Niemczech

-   potrafi złożyć życzenia z różnych okazji

-   wymienia symbole świąteczne

-   opowiada o zwyczajach bożonarodzeniowych w Niemczech

-   wymienia najważniejsze informacje o Kolonii

-   opowiada o karnawale w Kolonii

-   opowiada o wymianie uczniowskiej

-   opowiada o swoim rozkładzie dnia podczas wymiany uczniowskiej

-   zna zasady tworzenia czasu przeszłego (Perfekt) i stosuje go w wypowiedziach

-   tworzy imiesłów czasu przeszłego (Partizip Perfekt) czasowników regularnych i nieregularnych

-   tworzy czas przeszły (Perfekt) z

-   czasownikiem posiłkowym sein

-   tworzy wypowiedzi w czasie przeszłym (Perfekt)

-   odpowiada na pytania w czasie przeszłym (Perfekt)

-   spełnienie wszystkich kryteriów na ocenę bardzo  dobrą

-   uczeń bezbłędnie stosuje struktury gramatyczne zawarte w programie nauczania oraz wykraczające poza program,

-   tworzy bezbłędne wypowiedzi ustne i pisemne, zawierające bogate słownictwo,

-   rozumie polecenia formułowane w jęz. niemieckim i bezbłędnie na nie reaguje,

Rozdział IV:

Stadt und Land in Deutschland

-   zna nazwy budynków, instytucji oraz miejsc w mieście

-   nazywa środki transportu

-   zna wyrażenia niezbędne do opisu drogi ze szkoły nastolatków

-   wie, jak zapytać o drogę w mieście

-   zna wyrażenia niezbędne do informowania, jak dotrzeć do wybranego miejsca w mieście

-   informuje o swoim miejscu zamieszkania

-   zna nazwy środków transportu do szkół dzieci w Niemczech

-   zna atrakcje Frankfurtu nad Menem

-   wie, jak kupić bilet na dworcu kolejowym

-   zna wyrażenia niezbędne do uzyskiwania informacji na temat odlotu samolotu

-   zna zwroty grzecznościowe

-   wymienia przyimki występujące z celownikiem

-   wymienia przyimki występujące z biernikiem

-   zna nazwy budynków, instytucji oraz miejsc w mieście i czynności w nich wykonywanych

-   nazywa środki transportu

-   zna środki transportu w Hamburgu

-   opisuje zdjęcie

-   zna wyrażenia niezbędne do opisu drogi ze szkoły nastolatków

-   wie, jak zapytać o drogę w mieście

-   zna wyrażenia niezbędne do informowania, jak dotrzeć do wybranego miejsca w mieście

-   informuje o swoim miejscu zamieszkania

-   zna nazwy środków transportu do szkół dzieci w Niemczech

-   zna atrakcje Frankfurtu nad Menem

-   wie, jak kupić bilet na dworcu kolejowym

-   zna wyrażenia niezbędne do uzyskiwania informacji na temat odlotu samolotu

-   zna zwroty grzecznościowe

-   wymienia przyimki występujące z celownikiem i z biernikiem

-   zna zasady tworzenia pytań do wyrażeń przyimkowych

-   nazywa budynki, instytucje oraz miejsca w mieście i czynności w nich wykonywane

-   stosuje w wypowiedziach nazwy środków transportu

-   informuje, jakimi środkami transportu można się poruszać w Hamburgu

-   informuje, jakimi środkami transportu porusza się w swoim miejscu zamieszkania

-   opisuje zdjęcie

-   opisuje drogę ze szkoły nastolatków

-   pyta o drogę w mieście

-   informuje, jak dotrzeć do wybranego miejsca w mieście

-   opowiada o swoim miejscu zamieszkania

-   nazywa środki transportu do szkół dzieci w Niemczech

-   wymienia atrakcje Frankfurtu nad Menem

-   potrafi kupić bilet na dworcu kolejowym

-   umie uzyskiwać informacje na temat odlotu samolotu

-   stosuje w wypowiedziach zwroty grzecznościowe

-   wymienia przyimki z celownikiem i z biernikiem oraz stosuje je w wypowiedziach

-   tworzy pytania do wyrażeń przyimkowych

-   nazywa budynki, instytucje oraz miejsca w mieście i czynności w nich wykonywane

-   stosuje w wypowiedziach nazwy środków transportu i informuje, jakimi środkami transportu można się poruszać w Hamburgu

-   informuje, jakimi środkami transportu porusza się w swoim miejscu zamieszkania

-   opisuje zdjęcie

-   opisuje drogę ze szkoły nastolatków

-   pyta o drogę w mieście i informuje, jak dotrzeć do wybranego miejsca w mieście

-   opowiada o życiu nastolatka na wsi oraz o swoim miejscu zamieszkania

-   nazywa środki transportu do szkół dzieci w Niemczech

-   opowiada o drodze do szkoły dzieci w Niemczech

-   wymienia atrakcje Frankfurtu nad Menem

-   potrafi kupić bilet na dworcu kolejowym

-   umie uzyskiwać informacje na temat odlotu samolotu

-   stosuje w wypowiedziach zwroty grzecznościowe

-   wymienia przyimki z celownikiem i z biernikiem

-   stosuje w wypowiedziach przyimki z celownikiem i biernikiem

-   tworzy pytania do wyrażeń przyimkowych

-   spełnienie wszystkich kryteriów na ocenę bardzo dobrą

-   uczeń bezbłędnie stosuje struktury gramatyczne zawarte w programie nauczania oraz wykraczające poza program,

-   tworzy bezbłędne wypowiedzi ustne i pisemne, zawierające bogate słownictwo,

-   rozumie polecenia formułowane w jęz. niemieckim i bezbłędnie na nie reaguje,

Rozdział V: 

Modewelt in Deutschland

-   zna nazwy części garderoby

-   zna słownictwo niezbędne do wyrażania opinii na temat garderoby

-   wymienia problemy nastolatków

-   zna słownictwo związane z kupowaniem odzieży

-   pyta o rozmiar, kolor i cenę ubrań

-   nazywa wybrane działy w centrum handlowym

-   zna słownictwo związane z pokazem mody

-   zna osobistości niemieckiego świata mody

-   zna słownictwo niezbędne do wyrażania zdania na temat mody oraz kupowania

-   zna zasady odmiany przymiotników po rodzajniku określonym, nieokreślonym, po zaimkach dzierżawczych oraz po przeczeniu kein/keine

-   zna zasady tworzenia zdań złożonych ze spójnikami wymagającymi szyku końcowego

-   zna rekcję wybranych czasowników

-   zna zasady tworzenia pytań do rekcji czasowników

-   zna zasady odmiany czasownika wissen w czasie teraźniejszym (Präsens)

-   zna nazwy części garderoby i wybranych akcesoriów

-   zna słownictwo niezbędne do wyrażania opinii na temat garderoby

-   wymienia problemy nastolatków

-   zna słownictwo związane z kupowaniem odzieży

-   zna słownictwo niezbędne do wyrażania zdania na temat kupowania odzieży

-   pyta o rozmiar, kolor i cenę ubrań

-   nazywa wybrane działy w centrum handlowym

-   wie, jakie są możliwości robienia zakupów w Berlinie

-   zna słownictwo związane z pokazem mody

-   zna osobistości niemieckiego świata mody

-   zna słownictwo niezbędne do wyrażania zdania na temat mody oraz kupowania

-   zna zasady odmiany przymiotników po rodzajniku określonym, nieokreślonym, po zaimkach dzierżawczych oraz po przeczeniu kein/keine

-   zna zasady odmiany przymiotników, gdy rzeczownik występuje bez rodzajnika

-   zna zasady stosowania w wypowiedziach zaimków wskazujących i pytających

-   zna zasady tworzenia zdań złożonych ze spójnikami wymagającymi szyku końcowego

-   zna rekcję wybranych czasowników

-   zna zasady tworzenia pytań do rekcji czasowników

-   zna zasady odmiany czasownika wissen w czasie teraźniejszym (Präsens)

-   nazywa części garderoby i wybranych akcesoriów

-   wyraża opinię na temat garderoby

-   opowiada o problemach nastolatków

-   stosuje w wypowiedziach słownictwo związane z kupowaniem odzieży

-   wyraża zdanie na temat kupowania odzieży

-   stosuje w wypowiedziach pytania o rozmiar, kolor i cenę ubrań

-   nazywa symbole wielkanocne

-   nazywa wybrane działy w centrum handlowym

-   opowiada o możliwościach robienia zakupów w Berlinie

-   wymienia osobistości niemieckiego świata mody

-   stosuje w wypowiedziach słownictwo niezbędne do wyrażania zdania na temat mody oraz kupowania odzieży

-   zna zasady odmiany przymiotników po rodzajniku określonym, nieokreślonym, po zaimkach dzierżawczych oraz po przeczeniu kein/keine

-   zna zasady odmiany przymiotników, gdy rzeczownik występuje bez rodzajnika

-   stosuje w wypowiedziach zaimki wskazujące i pytające

-   tworzy zdania złożone ze spójnikami wymagającymi szyku końcowego

-   zna rekcję wybranych czasowników

-   tworzy pytania do rekcji czasowników

-   zna odmianę czasownika

-   wissen w czasie teraźniejszym

-   (Präsens) w liczbie pojedynczej i mnogiej i stosuje odpowiednie formy czasownika

-   w zdaniach

-   nazywa części garderoby i wybranych akcesoriów

-   wyraża opinię na temat garderoby

-   opowiada o problemach nastolatków

-   stosuje w wypowiedziach słownictwo związane z kupowaniem odzieży

-   wyraża zdanie na temat kupowania odzieży

-   stosuje w wypowiedziach pytania o rozmiar, kolor i cenę ubrań

-   nazywa symbole wielkanocne

-   opowiada o zwyczajach wielkanocnych w Niemczech

-   nazywa wybrane działy w centrum handlowym

-   opowiada o możliwościach robienia zakupów w Berlinie

-   stosuje w wypowiedziach słownictwo związane z pokazem mody

-   wymienia osobistości niemieckiego świata mody

-   stosuje w wypowiedziach słownictwo niezbędne do wyrażania zdania na temat mody oraz kupowania odzieży

-   stosuje w wypowiedziach odmianę przymiotników po rodzajniku określonym, nieokreślonym, po zaimkach dzierżawczych oraz po przeczeniu kein/keine

-   stosuje w wypowiedziach odmianę przymiotników, gdy rzeczownik występuje bez rodzajnika

-   stosuje w wypowiedziach zaimki wskazujące i pytające

-   tworzy zdania złożone ze spójnikami wymagającymi szyku końcowego

-   stosuje w wypowiedziach rekcję wybranych czasowników

-   tworzy pytania do rekcji czasowników

-   zna odmianę czasownika wissen w czasie teraźniejszym (Präsens) w liczbie pojedynczej i mnogiej i stosuje odpowiednie formy czasownika w zdaniach

-   spełnienie wszystkich kryteriów na ocenę bardzo dobrą

-   uczeń bezbłędnie stosuje struktury gramatyczne zawarte w programie nauczania oraz wykraczające poza program,

-   tworzy bezbłędne wypowiedzi ustne i pisemne, zawierające bogate słownictwo,

-   rozumie polecenia formułowane w jęz. niemieckim i bezbłędnie na nie reaguje,

Rozdział VI:

Lernen und Abeit und Freizeit in Deutschland

-   zna słownictwo związane z wybranymi dziedzinami kultury

-   wymienia swoje zainteresowania z dzieciństwa

-   nazywa rodzaje książek

-   zna nazwy gatunków filmowych

-   zna nazwy programów telewizyjnych

-   zna nazwy niemieckich stacji telewizyjnych

-   nazywa zawody i czynności zawodowe

-   zna nazwy miejsc pracy

-   zna słownictwo niezbędne do wyrażania opinii na temat kieszonkowego i pracy młodocianych

-   informuje o swoim wymarzonym zawodzie

-   zna typy szkół w Niemczech i w Polsce

-   zna zasady odmiany czasowników regularnych w czasie przeszłym (Präteritum)

-   zna zasady tworzenia czasu przyszłego (Futur I)

-   zna słownictwo związane z wybranymi dziedzinami kultury

-   wymienia swoje zainteresowania z dzieciństwa

-   nazywa rodzaje książek

-   zna nazwy gatunków filmowych

-   zna nazwy programów telewizyjnych

-   zna nazwy niemieckich stacji telewizyjnych

-   nazywa zawody i czynności zawodowe

-   zna nazwy miejsc pracy

-   zna słownictwo niezbędne do wyrażania opinii na temat kieszonkowego i pracy młodocianych

-   informuje o swoim wymarzonym zawodzie

-   zna podstawowe informacje o wybranych gwiazdach Hollywood niemieckiego pochodzenia

-   zna typy szkół w Niemczech i w Polsce

-   zna zasady odmiany

-   czasowników regularnych i nieregularnych w czasie przeszłym (Präteritum)

-   zna zasady tworzenia zdań w czasie przeszłym (Präteritum)

-   zna zasady tworzenia zdań warunkowych rzeczywistych

-   zna zasady tworzenia czasu przyszłego (Futur I)

-   stosuje w wypowiedziach słownictwo związane z wybranymi dziedzinami kultury

-   opowiada o swoich zainteresowaniach z dzieciństwa

-   nazywa rodzaje książek

-   wymienia nazwy gatunków filmowych

-   nazywa programy telewizyjne

-   wymienia nazwy niemieckich stacji telewizyjnych

-   nazywa zawody i czynności zawodowe

-   nazywa miejsca pracy i czynności tam wykonywane

-   wyraża opinię na temat kieszonkowego

-   informuje o swoim wymarzonym zawodzie

-   zna podstawowe informacje o wybranych gwiazdach Hollywood niemieckiego pochodzenia

-   nazywa typy szkół w Niemczech i w Polsce

-   odmienia czasowniki regularne i nieregularne w czasie przeszłym (Präteritum)

-   tworzy zdania w czasie przeszłym (Präteritum)

-   zna zasady tworzenia zdań w czasie przeszłym (Präteritum)

-   tworzy wypowiedzi w czasie przyszłym (Futur I).

-   stosuje w wypowiedziach słownictwo związane z wybranymi dziedzinami kultury

-   opowiada o swoich zainteresowaniach z dzieciństwa

-   nazywa rodzaje książek

-   wymienia nazwy gatunków filmowych

-   nazywa programy telewizyjne i opowiada o ulubionych programach telewizyjnych

-   wymienia nazwy niemieckich stacji telewizyjnych

-   nazywa zawody i czynności zawodowe

-   nazywa miejsca pracy i czynności tam wykonywane

-   wypowiada się na temat kieszonkowego i pracy młodocianych

-   opowiada o swoim wymarzonym zawodzie

-   wymienia podstawowe informacje o wybranych gwiazdach Hollywood niemieckiego pochodzenia

-   nazywa typy szkół w Niemczech i w Polsce

-   odmienia czasowniki regularne i nieregularne w czasie przeszłym (Präteritum)

-   tworzy zdania w czasie przeszłym (Präteritum)

-   tworzy zdania warunkowe rzeczywiste

-   tworzy wypowiedzi w czasie przyszłym (Futur I).

-   spełnienie wszystkich kryteriów na ocenę bardzo dobrą

-   uczeń bezbłędnie stosuje struktury gramatyczne zawarte w programie nauczania oraz wykraczające poza program,

-   tworzy bezbłędne wypowiedzi ustne i pisemne, zawierające bogate słownictwo,

-   rozumie polecenia formułowane w jęz. niemieckim i bezbłędnie na nie reaguje,