Na cząstkowe oceny wspomagające składają się następujące elementy pracy ucznia:

  • aktywność na zajęciach,
  • zaangażowanie i wkład w wykonywane ćwiczenia,
  • samodzielność i kreatywność,
  • zainteresowanie przedmiotem,
  • przestrzeganie zasad bezpieczeństwa podczas zajęć ruchowych.
  • Odmawia udziału w zajęciach zespołowych.
  • Nie przestrzega zasad bezpieczeństwa podczas zajęć ruchowych indywidualnych i zespołowych.
  • Nie jest zainteresowany/ zainteresowana aktywnością w zakresie układania gier i zabaw zespołowych.
  • Nie wykazuje się aktywnością w korzystaniu ze sprzętu sportowego.
  • Poziom najwyższy,

    ocena celująca

    Poziom wysoki,

    ocena bardzo dobra

    Poziom średni,

    ocena dobra

    Poziom niski,

    ocena dostateczna

    Poziom bardzo niski,

    ocena dopuszczająca

    Poziom najniższy,

    ocena niedostateczna

     Osiągnięcia w zakresie utrzymania higieny osobistej i zdrowia

    • Uczeń/uczennica bierze udział w dodatkowych zajęciach sportowych szkolnych i pozaszkolnych. Uczestniczy w konkursach lub mitingach sportowych oraz:
    • Zawsze utrzymuje w czystości całe ciało, przebiera się przed zajęciami ruchowymi i po ich zakończeniu.
    • Zawsze dostosowuje strój do rodzaju pogody i pory roku w trakcie zajęć ruchowych.
    • Poprawnie wyjaśnia znaczenie ruchu w procesie utrzymania zdrowia.
    • Zawsze przygotowuje w odpowiedni sposób swoje ciało do wykonywania ruchu.
    • Ma świadomość znaczenia systematyczności i wytrwałości w wykonywaniu ćwiczeń.
    • Zawsze uznaje, że każdy człowiek ma inne możliwości w zakresie sprawności fizycznej.
    • Zawsze utrzymuje w czystości całe ciało, przebiera się przed zajęciami ruchowymi i po ich zakończeniu.
    • Zawsze dostosowuje strój do rodzaju pogody i pory roku w trakcie zajęć ruchowych.
    • Poprawnie wyjaśnia znaczenie ruchu w procesie utrzymania zdrowia.
    • Zawsze przygotowuje w odpowiedni sposób swoje ciało do wykonywania ruchu.
    • Ma świadomość znaczenia systematyczności i wytrwałości w wykonywaniu ćwiczeń.
    • Zawsze uznaje, że każdy człowiek ma inne możliwości w zakresie sprawności fizycznej.
    • Zazwyczaj utrzymuje w czystości całe ciało, przebiera się przed zajęciami ruchowymi i po ich zakończeniu.
    • Zazwyczaj dostosowuje strój do rodzaju pogody i pory roku w trakcie zajęć ruchowych.
    • Zazwyczaj poprawnie wyjaśnia znaczenie ruchu w procesie utrzymania zdrowia.
    • Zazwyczaj przygotowuje w odpowiedni sposób swoje ciało do wykonywania ruchu.
    • Ma coraz większą świadomość znaczenia systematyczności i wytrwałości w wykonywaniu ćwiczeń.
    • Zazwyczaj uznaje, że każdy człowiek ma inne możliwości w zakresie sprawności fizycznej.
    • Z pomocą utrzymuje w czystości całe ciało, przebiera się przed zajęciami ruchowymi i po ich zakończeniu.
    • Z pomocą dostosowuje strój do rodzaju pogody i pory roku w trakcie zajęć ruchowych.
    • Z pomocą wyjaśnia znaczenie ruchu w procesie utrzymania zdrowia.
    • Z pomocą przygotowuje w odpowiedni sposób swoje ciało do wykonywania ruchu.
    • Wymaga jeszcze przypominania, by wyrobić świadomość znaczenia systematyczności i wytrwałości w wykonywaniu ćwiczeń.
    • Wymaga przypominania, że każdy człowiek ma inne możliwości w zakresie sprawności fizycznej.
    • Ze znaczną pomocą utrzymuje w czystości całe ciało, przebiera się przed zajęciami ruchowymi i po ich zakończeniu.
    • Coraz częściej dostosowuje strój do rodzaju pogody i pory roku w trakcie zajęć ruchowych odpowiednio na świeżym powietrzu i w pomieszczeniu.
    • Wymaga pomocy, by wyjaśnić znaczenie ruchu w procesie utrzymania zdrowia.
    • Wymaga znacznej pomocy, by przygotować w odpowiedni sposób swoje ciało do wykonywania ruchu.
    • Ma problem ze zrozumieniem znaczenia systematyczności i wytrwałości w wykonywaniu ćwiczeń.
    • Ma problem z uznaniem, że każdy człowiek ma inne możliwości w zakresie sprawności fizycznej.
    • Nie utrzymuje w czystości całego ciała, nie przebiera się przed zajęciami ruchowymi i po ich zakończeniu.
    • Nie dostosowuje stroju do rodzaju pogody i pory roku w trakcie zajęć ruchowych odpowiednio na świeżym powietrzu i w pomieszczeniu.
    • Ma problem z wyjaśnieniem znaczenia ruchu w procesie utrzymania zdrowia.
    • Nie rozumie znaczenia systematyczności i wytrwałości w wykonywaniu ćwiczeń.
    •  Nie rozumie, że każdy człowiek ma inne możliwości w zakresie sprawności fizycznej.

     Osiągnięcia w zakresie sprawności motorycznych

    • Zawsze poprawnie przyjmuje podstawowe pozycje do ćwiczeń: postawa zasadnicza, rozkrok, wykrok, zakrok, stanie jednonóż, klęk podparty, przysiad podparty, podpór przodem, podpór tyłem, siad klęczny, skrzyżny, skulony, prosty.
    • Zawsze sprawnie pokonuje w biegu przeszkody naturalne i sztuczne, biega, wysoko unosząc kolana, biega w różnym tempie, realizuje marszobieg.
    • Sprawnie wykonuje przeskok zawrotny przez ławeczkę, naskoki i zeskoki, skoki zajęcze.
    • Sprawnie wykonuje ćwiczenia zwinnościowe:
      • skłony, skrętoskłony, przetoczenie, czołganie, podciąganie,
      • czworakowanie ze zmianą kierunku i tempa ruchu,
      • wspinanie się,
      • mocowanie w pozycjach niskich i wysokich,
      • podnoszenie i przenoszenie przyborów.
    • Sprawnie wykonuje ćwiczenia równoważne.
    • Poprawnie i samodzielnie wykonuje ćwiczenia zapobiegające wadom postawy.
    • Zawsze poprawnie przyjmuje podstawowe pozycje do ćwiczeń: postawa zasadnicza, rozkrok, wykrok, zakrok, stanie jednonóż, klęk podparty, przysiad podparty, podpór przodem, podpór tyłem, siad klęczny, skrzyżny, skulony, prosty.
    • Zawsze sprawnie pokonuje w biegu przeszkody naturalne i sztuczne, biega, wysoko unosząc kolana, biega w różnym tempie, realizuje marszobieg.
    • Sprawnie wykonuje przeskok zawrotny przez ławeczkę, naskoki i zeskoki, skoki zajęcze.
    • Sprawnie wykonuje ćwiczenia zwinnościowe:
      • skłony, skrętoskłony, przetoczenie, czołganie, podciąganie,
      • czworakowanie ze zmianą kierunku i tempa ruchu,
      • wspinanie się,
      • mocowanie w pozycjach niskich i wysokich,
      • podnoszenie i przenoszenie przyborów.
    • Sprawnie wykonuje ćwiczenia równoważne.
    • Poprawnie i samodzielnie wykonuje ćwiczenia zapobiegające wadom postawy.

     

    • Zazwyczaj poprawnie przyjmuje podstawowe pozycje do ćwiczeń: postawa zasadnicza, rozkrok, wykrok, zakrok, stanie jednonóż, klęk podparty, przysiad podparty, podpór przodem, podpór tyłem, siad klęczny, skrzyżny, skulony, prosty.
    • Zazwyczaj sprawnie pokonuje w biegu przeszkody naturalne i sztuczne, biega, wysoko unosząc kolana, biega w różnym tempie, realizuje marszobieg.
    • Zazwyczaj sprawnie wykonuje przeskok zawrotny przez ławeczkę, naskoki i zeskoki, skoki zajęcze.
    • Zazwyczaj sprawnie wykonuje ćwiczenia zwinnościowe:
      • skłony, skrętoskłony, przetoczenie, czołganie, podciąganie,
      • czworakowanie ze zmianą kierunku i tempa ruchu,
      • wspinanie się,
      • mocowanie w pozycjach niskich i wysokich,
      • podnoszenie i przenoszenie przyborów.
    • Zazwyczaj sprawnie wykonuje ćwiczenia równoważne.
    • Zazwyczaj poprawnie wykonuje ćwiczenia zapobiegające wadom postawy.
    • Z niewielką pomocą przyjmuje podstawowe pozycje do ćwiczeń: postawa zasadnicza, rozkrok, wykrok, zakrok, stanie jednonóż, klęk podparty, przysiad podparty, podpór przodem, podpór tyłem, siad klęczny, skrzyżny, skulony, prosty.
    • Stara się poprawnie pokonywać w biegu przeszkody naturalne i sztuczne, biega, wysoko unosząc kolana, biega w różnym tempie, realizuje marszobieg.
    • Stara się samodzielnie wykonać przeskok zawrotny przez ławeczkę, naskoki i zeskoki, skoki zajęcze.
    • Stara się poprawnie wykonać ćwiczenia zwinnościowe:
      • skłony, skrętoskłony, przetoczenie, czołganie, podciąganie,
      • czworakowanie ze zmianą kierunku i tempa ruchu,
      • wspinanie się,
      • mocowanie w pozycjach niskich i wysokich,
      • podnoszenie i przenoszenie przyborów.
    • Stara się poprawnie wykonać ćwiczenia równoważne.
    • Stara się wykonywać ćwiczenia zapobiegające wadom postawy.

     

    • Ze znaczną pomocą przyjmuje podstawowe pozycje do ćwiczeń: postawa zasadnicza, rozkrok, wykrok, zakrok, stanie jednonóż, klęk podparty, przysiad podparty, podpór przodem, podpór tyłem, siad klęczny, skrzyżny, skulony, prosty.
    • Ma problemy z pokonaniem w biegu przeszkód naturalnych i sztucznych, biegiem z wysokim unoszeniem kolan, biegiem w różnym tempie, realizacją marszobiegu.
    • Tylko z pomocą wykonuje przeskok zawrotny przez ławeczkę, naskoki i zeskoki, skoki zajęcze.
    • Z pomocą wykonuje ćwiczenia zwinnościowe:
      • skłony, skrętoskłony, przetoczenie, czołganie, podciąganie,
      • czworakowanie ze zmianą kierunku i tempa ruchu,
      • wspinanie się,
      • mocowanie w pozycjach niskich i wysokich,
      • podnoszenie i przenoszenie przyborów.
    • Z pomocą wykonuje ćwiczenia równoważne.
    • Z pomocą wykonuje ćwiczenia zapobiegające wadom postawy.

     

    • Odmawia wykonywania ćwiczeń podczas zajęć ruchowych.

     Osiągnięcia w zakresie różnych form rekreacyjno-sportowych

    • Chętnie organizuje zespołową zabawę lub grę ruchową.
    • Zawsze zachowuje powściągliwość w ocenie sprawności fizycznej uczestników zabawy, respektuje ich prawo do indywidualnego tempa rozwoju, radzi sobie w sytuacji przegranej i akceptuje zwycięstwo.
    • Zawsze respektuje przepisy, reguły zabaw i gier ruchowych, przepisy ruchu drogowego w odniesieniu do pieszych, rowerzystów, rolkarzy, biegaczy i innych osób, których poruszanie się w miejscu publicznym może stwarzać zagrożenie bezpieczeństwa.
    • Chętnie uczestniczy w zabawach i grach zespołowych z wykorzystaniem różnych rodzajów piłek.
    • Chętnie wykonuje prawidłowo elementy charakterystyczne dla gier zespołowych.
    • Wykazuje się dużą aktywnością w zakresie układania gier i zabaw zespołowych.
    • Sprawnie korzysta z dostępnego sprzętu sportowego.
    • Chętnie organizuje zespołową zabawę lub grę ruchową.
    • Zawsze zachowuje powściągliwość w ocenie sprawności fizycznej uczestników zabawy, respektuje ich prawo do indywidualnego tempa rozwoju, radzi sobie w sytuacji przegranej i akceptuje zwycięstwo.
    • Zawsze respektuje przepisy, reguły zabaw i gier ruchowych, przepisy ruchu drogowego w odniesieniu do pieszych, rowerzystów, rolkarzy, biegaczy i innych osób, których poruszanie się w miejscu publicznym może stwarzać zagrożenie bezpieczeństwa.
    • Chętnie uczestniczy w zabawach i grach zespołowych z wykorzystaniem różnych rodzajów piłek.
    • Chętnie wykonuje prawidłowo elementy charakterystyczne dla gier zespołowych.
    • Wykazuje się dużą aktywnością w zakresie układania gier i zabaw zespołowych.
    • Sprawnie korzysta z dostępnego sprzętu sportowego.
    • Poprawnie organizuje zespołową zabawę lub grę ruchową.
    • Najczęściej zachowuje powściągliwość w ocenie sprawności fizycznej uczestników zabawy, respektuje ich prawo do indywidualnego tempa rozwoju, radzi sobie w sytuacji przegranej i akceptuje zwycięstwo.
    • Najczęściej respektuje przepisy, reguły zabaw i gier ruchowych, przepisy ruchu drogowego w odniesieniu do pieszych, rowerzystów, rolkarzy, biegaczy i innych osób, których poruszanie się w miejscu publicznym może stwarzać zagrożenie bezpieczeństwa.
    • Uczestniczy w zabawach i grach zespołowych z wykorzystaniem różnych rodzajów piłek.
    • Wykonuje prawidłowo elementy charakterystyczne dla gier zespołowych.
    • Wykazuje się aktywnością w zakresie układania gier i zabaw zespołowych.
    • Korzysta z dostępnego sprzętu sportowego.
    • Z pomocą organizuje zespołową zabawę lub grę ruchową.
    • Stara się zachować powściągliwość w ocenie sprawności fizycznej uczestników zabawy, respektuje ich prawo do indywidualnego tempa rozwoju, radzi sobie w sytuacji przegranej i akceptuje zwycięstwo.
    • Stara się respektować przepisy, reguły zabaw i gier ruchowych, przepisy ruchu drogowego w odniesieniu do pieszych, rowerzystów, rolkarzy, biegaczy i innych osób, których poruszanie się w miejscu publicznym może stwarzać zagrożenie bezpieczeństwa.
    • Stara się uczestniczyć w zabawach i grach zespołowych z wykorzystaniem różnych rodzajów piłek.
    • Stara się wykonywać prawidłowo elementy charakterystyczne dla gier zespołowych.
    • Czasem wykazuje się aktywnością w zakresie układania gier i zabaw zespołowych.
    • Stara się korzystać z dostępnego sprzętu sportowego.
    • Niechętnie organizuje zespołową zabawę lub grę ruchową.
    • Ma problem z zachowaniem powściągliwości w ocenie sprawności fizycznej uczestników zabawy, respektowaniem ich prawa do indywidualnego tempa rozwoju oraz radzeniem sobie w sytuacji przegranej i akceptacji zwycięstwa.
    • Ma problem z respektowaniem przepisów, reguł zabaw i gier ruchowych, przepisów ruchu drogowego w odniesieniu do pieszych, rowerzystów, rolkarzy, biegaczy i innych osób, których poruszanie się w miejscu publicznym może stwarzać zagrożenie bezpieczeństwa.
    • Niechętnie uczestniczy w zabawach i grach zespołowych z wykorzystaniem różnych rodzajów piłek.
    • Niechętnie wykonuje prawidłowo elementy charakterystyczne dla gier zespołowych.
    • Nie wykazuje się aktywnością w zakresie układania gier i zabaw zespołowych.
    • Niechętnie korzysta z dostępnego sprzętu sportowego.