Nasza szkoła realizuje cele i zadania poprzez:

  • prowadzenie dziecka do zdobywania wiedzy i umiejętności niezbędnych w procesie dalszego kształcenia;
  • rozwijanie poznawczych możliwości uczniów, tak, aby mogli oni przechodzić od dziecięcego do bardziej dojrzałego i uporządkowanego rozumienia świata;
  • rozwijanie i przekształcanie spontanicznej motywacji poznawczej w motywację świadomą, przygotowując do podejmowania zadań wymagających systematycznego i dłuższego wysiłku intelektualnego i fizycznego;
  • uwzględnianie indywidualnych potrzeb dziecka w procesie kształcenia;
  • rozwijanie umiejętności poznawania i racjonalnego oceniania siebie, najbliższego otoczenia rodzinnego, społecznego, kulturowego, przyrodniczego i technicznego;
  • umacnianie wiary dziecka we własne siły i w możliwość osiągania trudnych, ale wartościowych celów;
  • rozbudzanie i rozwijanie wrażliwości estetycznej dziecka;
  • wzmacnianie poczucia tożsamości kulturowej, historycznej, etnicznej i narodowej;
  • kształtowanie zainteresowań własnym miastem i regionem, lokalnymi tradycjami i obyczajami oraz zagrożeniami dla miasta i regionu;
  • kształtowanie samodzielności, obowiązkowości, odpowiedzialności za siebie i innych;
  • zachęcanie do indywidualnego i grupowego działania na rzecz innych;
  • kształtowanie umiejętności reagowania na zagrożenie bezpieczeństwa, życia i zdrowia;
  • kształtowanie potrzeby i umiejętności dbania o własne zdrowie, sprawność fizyczną i właściwą postawę ciała;
  • promowanie ochrony zdrowia, kształtowanie nawyków higieny osobistej, zdrowego żywienia i higieny pracy umysłowej;
  • poznanie szkodliwości środków odurzających (alkoholu, nikotyny, narkotyków, dopalaczy i in.) i zaznajomienie z instytucjami udzielającymi pomocy;
  • opiekę nad uczniami z rodzin zagrożonych patologią i niewydolnych wychowawczo;
  • poznawanie cech własnej osobowości i uświadamianie sobie własnej odrębności;
  • rozpoznawanie własnych emocji i emocji innych ludzi oraz kształtowanie do nich właściwego stosunku;
  • rozwijanie umiejętności asertywnych;
  • tworzenie własnego systemu wartości w oparciu o zasady solidarności, demokracji, tolerancji, sprawiedliwości i wolności;
  • rozwijanie zainteresowań i uzdolnień;
  • uczenie tolerancji i szacunku dla innych ludzi oraz zasad i reguł obowiązujących w relacjach międzyludzkich;
  • ukazanie znaczenia rodziny w życiu każdego człowieka i właściwych wzorców życiarodzinnego;
  • kształtowanie umiejętności bezpiecznego i higienicznego postępowania w życiu szkolnym i prywatnym;
  • integrację uczniów niepełnosprawnych.